معرفی خودرو؛

معرفی تیوولی فایتر؛ یک کراس‌اوور کامپکت شهری

سانگ‌یانگ تیوولی در واقع یک کراس‌اوور کامپکت شهری است که حتی در نسخه‌ دودیفرانسیل نیز توانایی آفرود خاصی از خود نشان نداده است و با توجه به این امرنباید به هیچ عنوان از مدل‌های تک‌دیفرانسیل، انتظار بیراهه‌نوردی را داشته باشیم.

 اما توجه داشته باشید که نکات مثبت فراوانی همچون؛ کیفیت ساخت مناسب، طراحی زیبا، فضای قابل قبول کابین و همچنین آپشن‌های جانبی کافی باعث محبوبیت این محصول شده‌اند و با توجه به سابقه و اعتبار برند سانگ‌یانگ از بسیاری از رقبای چینی حاضر در این رده بالاتر است.

از سوی دیگر در نسخه فایتر یا همان توربو، مشکل اصلی تیوولی که مربوط به بحث شتاب‌گیری و کشش متوسط در سربالایی‌ها بود، به طور کامل برطرف شده و حالا می توان به راحتی اعتراف کرد که با یک کراس‌اوور اسپرت با قابلیت‌های حرکتی مناسب روبرو هستیم اما در این بین افزایش حساسیت پیشرانه GDI توربو به کیفیت و اکتان بنزین در کنار اختلاف قیمت نسبتاً زیاد مدل فایتر با نسخه اتمسفریک، از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است خریداران را دچار شک و تردید کنند و البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با توجه به افزایش قابل توجه قدرت و گشتاور خودرو در نسخه توربو، شایسته بود این مدل با سیستم AWD روی خط تولید قرار گیرند تا شاهد هندلینگ بهتر و کنترل بیشتر در مسیرهای مختلف باشیم که متاسفانه به هر دلیل این اتفاق فعلاً رخ نداده است.

اگر بخواهیم به موضوع ایمنی این خودرو نیز بپردازیم باید بگوییمم که سانگ‌یانگ تیوولی موفق شده با اصلاحات صورت گرفته به 4 ستاره موسسه Euro-NCAP دست یابد که در قیاس با رقبای گمنام چینی امتیاز مناسبی به حساب می‌آید اما در برابر حریفان 5 ستاره نظیر رنو کپچر و پژو 2008، در رتبه پایین‌‎تری قرار می‌گیرد.

کیفیت متریال کابین، هندلینگ، سواری و فضای صندوق عقب نیز از دیگر ویژگی‌های متوسط این خودرو است.

 طراحی تیوولی فایتر

سانگ‌یانگ تیوولی ظاهری زیبا و عامه‌پسند دارد که در آن سلیقه اکثریت مخاطبین مد نظر قرار گرفته شده اس.

 در واقع تیوولی نه مثل رنو کپچر از طرح کاملاً ظریف و فانتزی استفاده کرده و نه همچون داستر در خشونت و قلدری زیاده‌روی نموده بلکه چهره‌ای بینابین را به تصویر کشیده است که با سلیقه عموم مردم جور در می‌آید.

ظاهر جعبه‌ای و خطوط شکسته بکار رفته در بدنه، چهره ماشین را به شاسی‌بلندهای واقعی نزدیک کرده است و همزمان حالت خاص سقف، چراغ‌های جذاب، گلگیر برجسته عقب و رینگ‌های خوش‌استایل ماشین، مقداری جاذبه‌های اسپرتی را چاشنی کار کرده‌اند.

نسخه فایتر از نظر ظاهری تفاوت چندانی با سولار‌ تنفس‌طبیعی ندارد و صرفاً در جزئیاتی نظیر رنگ مشکی رینگ‌ها و قاب آینه‌ها و نوشته TGDI از آن مدل تشخیص داده می‌شود اما در نسخه اسپشیال گرافیک داخلی چراغ‌های جلو مورد بازنگری و تغییر قرار گرفته‌اند و مه‌شکن‌های سه‌تایی به جذابیت‌های ظاهری خودرو افزوده‌اند.

مشخصات تیوولی فایتر

به جرات می توان گفت تقریبا اکثر مالکین سانگ‌یانگ تیوولی از همه چیز این خودرو راضی بودند به غیر از شتاب و کشش در سربالایی‌های شدید؛ در واقع توانایی‌های حرکتی نسخه اتمسفریک، صرفاً برای رفع نیازهای معمول خانوادگی و ترددهای شهری کافی به نظر می‌رسید و هرگز عاشقان شتاب و سرعت را خشنود نخواهد کرد اما از سوی دیگر در نسخه فایتر این مشکل به کل برطرف شده و پیشرانه 1.5 لیتری GDI توربوشارژر جدید، شرایط متفاوتی را برای فرزند رامک‌خودرو رقم زده است.

این انجین 4 سیلندر 16 سوپاپ میتواند در بهترین حالت 163 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5500) و 280 نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور 1500) تولید کند که اختلاف معناداری با نسخه اتمسفریک محسوب می شود و نکته مهم دیگر اینکه گشتاور پیشرانه توربو در دور موتور بسیار پایین‌تر اوج می‌گیرد و تمامی این موارد به بهبود محسوس شتاب و کشش و همچنین کاهش مصرف سوخت منتهی می شود.

 ضرائب گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هم متناسب با پیشرانه اصلاح گردیده تا در نهایت به شتاب صفر تا صد رسمی 9 ثانیه دسترسی داشته باشیم که چیزی در حدود 3 ثانیه سریع‌تر از مدل تنفس‌طبیعی است.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود