تجربه چینی‌ها در آزادراه تهران _ شمال دوباره تکرار می‌شود؟

در حالی که دولت تجربه های مختلفی از حضور خارجی و پیمانکاران دیگر کشورها در پروژه های عمرانی دارد این بار هم قصد دارد از حضور چینی‌ها در نهضت ملی مسکن استفاده کند.

این روزها خبر از حضور چینی‌ها   در پروژه‌های مسکونی به گوش می‌رسد. همین موضوع باعث شده  صحبت و گله‌های زیادی بین سازندگان و پیمانکاران ایرانی به گوش برسد. حضور کشورهای خارجی را پیش از این در پروژه‌های مختلفی از جمله مسکن مهر مشاهده کردیم که نتیجه آن تغییر شکل معماری ساختمان‌ها بود.

یوسفی یکی از سازندگان و پیمانکاران پروژه‌های مسکونی به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: متاسفانه دولت در دو سال گذشته از ظرفیت‌های بخش خصوصی به درستی استفاده نکرده و همین موضوع خود باعث شده است که روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کند شود.

وی ادامه داد: بیش از دو سال از آغاز اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن گذشته اما هنوز این پروژه‌ها رشد خوبی نداشته است و تنها در مرحله اختصاص زمین و یا کلنگ زنی است. حتی بسیاری از پروژه‌ها هنوز زمین برای آنها تامین نشده است.

وی اظهار کرد: چند وقتی است که صحبت از حضور چینی‌ها در پروژه‌ها است در حالی که پیمانکاران و انبوه سازان تا به امروز چندین بار درخواست حضور در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن را  کرده‌ایم.   ما حتی به دولت نحوه انعقاد قرارداد و یا دریافت هزینه‌ها را اعلام کرده‌ایم که به نوعی به نفع دولت باشد.

این سازنده اعلام کرد: بسیاری تصور می‌کنند که ورود چینی‌ها می‌تواند طلسم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بشکند در صورتی که حضور آنها مانند پروژه‌های دیگر عمرانی از جمله آزاد راه تهران _ شمال  بوده است. به دولت پیشنهاد می‌کنیم که تجربه تلخ آزاد را تهران _ شمال را این بار در پروژه‌های نهضت ملی مسکن تکرار نکند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود