ساخت مسکن ارزان به چه قیمتی؟

دولت به سازندگان ایرانی تا به امروز در پروژه های نهضت ملی مسکن اعتماد نکرده اما به نظر می رسد که قراردادهای خوبی با قیمت ارزان با سازندگان خارجی منعقد کرده است‌.

دولت همواره ورود نیروهای خارجی به پروژه‌های دولتی مسکن تکذیب کرده اما بسیاری از سازندگان و انبوه سازان اعلام می‌کنند که دولت قبل از این هم در پروژه‌های مسکن مهر این صحبت‌ها را کرده بود اما بخش عمده‌ای از واحدهای مسکن مهر در پردیس و پرند را شرکت کوزو ساخت.

رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: از منابع آگاه شنیده‌ایم که ورود چینی‌ها قطعی شده است و این نیروها قرار است در پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده مناطق ۱۸ و ۱۲ ورود کنند.

وی اظهار کرد: تا به امروز چندین پروژه مشترک با شهرداری و دولت داشته‌ایم و زودتر از حد معمول واحدهای مسکونی را تحویل دادیم. یکی از نمونه‌های آن در منطقه ۱۲ خیابان شوش بوده است.

او گفت: هزینه‌های که برای ساخت این پروژه‌ها توسط پیمانکاران خارجی اعلام شده ۴ تا ۶ میلیون تومان است در صورتی که در حال حاضر اگر با کم کیفیت‌ترین مصالح هم پروژه‌ای ساخته شود قیمت آن کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیست.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن توضیح داد: دولت باید به سازندگان و پیمانکاران داخلی اعتماد کند تا بتوان پروژه‌های قابل اعتماد و با کیفیتی به متقاضیان تحویل دهد.

او گفت: ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و اگر این پروژه‌ها با کیفیت پایین ساخته شود حدود ۱۰ میلیون نفر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود