افزایش قیمت اجاره ناشی از چشم و هم چشمی است

بسیاری از مستاجران در این روزهای پایانی سال برنامه‌ای برای جابه جایی ندارند اما باز هم در این شرایط قیمت‌ها افزایش داشته است.

در حالی که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم که بخشی از مستاجران جابه جایی  خود را به سال آینده موکول کرده‌اند و همین امر باعث شده است که بازار اجاره در این ایام کساد شود.

در حال حاضر وضعیت بازار اجاره مسکن به گونه‌ای شده است که دیگر مستاجران قدرت پرداخت اجاره ندارند و میزان ثبت قراردادهای اجاره مسکن هم کاهشی شود.

طبق بررسی‌ها صورت گرفته میزان قراردادهای که در سامانه خودنویس افزایش نیافته است.

گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: از زمانی که این سامانه کار خود را شروع کرده است  مشاوران املاک بیکار شده‌اند چرا که هیچ یک از اطلاعات سامانه قبلی وارد نشده است و از سوی دیگر راه اندازی این سامانه خود باعث می‌شود که دیگر مشاوران املاک انگیزه‌ای برای ثبت قرارداد نداشته باشند.

وی افزود: بسیاری  از افراد و مسئولان این ادعا را دارند که مشاوران املاک قیمت‌های مناطق را افزایش می‌دهند اما نباید فراموش کنند که در بسیاری از مواقع  مشاوران املاک قیمت‌های نامعقولی را که مالکان مطرح می‌کنند نادیده گرفته و حتی به مالکان تذکر می‌دهند و قرارداد منعقد نمی‌کنند.

گودرزی اظهار کرد: این شایعات که مشاوران املاک قیمت‌ها را افزایش می‌دهند را رد می‌کنم. در حال حاضر سامانه خود نویس راه اندازی شده است و قرارداد بین موجر و مستاجر منعقد می‌شود در حال حاضر چرا قیمت‌های اجاره بالا است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد:   نقش اصلی در افزایش قیمت اجاره مسکن به ویژه در تهران را مالکان دارند که به دلیل چشم و هم چشمی و تورم قیمت‌ها افزایش یافته است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود