سقف های لرزان تهرانی ها چشم انتظار بسته های تشویقی

دولت همواره بر نوسازی بافت های فرسوده تاکید دارد اما در بسیاری از مناطق شاهد افزایش حجم بافت های فرسوده هستیم.

دولت همواره بر نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور تاکید دارد. آمارها از  وجود ۲ میلیون بافت فرسوده در کشور  حکایت دارد که همین امر خود بر افزایش میزان تخریب ساختمان‌ها براثر حوادث و بلایای طبیعی تاثیر زیادی دارد.

دولت از ابتدای امسال برنامه ریزی زیادی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده انجام داده است. برنامه‌های از جمله ارائه بسته‌های تشویقی، افزایش تسهیلات مسکن برای صنعتی سازی، کاهش نرخ سود تسهیلات بافت فرسوده و تخفیف‌های ویژه برای صدور پروانه‌های ساختمانی ارائه کرده است اما تا به امروز استقبال چندانی از این موضوع نشده است .

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر روند صدور پروانه‌های ساختمانی  در بافت‌های  فرسوده خوب است گفت: باید بتوانیم از طریق فرهنگ سازی، نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در تمامی محلات  استان تهران را تقویت کنیم.  

وی با اشاره به اینکه  ارائه افزایش تراکم واحدهای مسکونی، ارائه پارکینگ‌های بیشتر و کاهش نرخ سود تسهیلات، نقش بسیار موثری در این حوزه دارد تا شاهد بهبود حضور سازندگان در این بخش باشیم گفت: به طور قطع بازار مسکن در آینده نزدیک با افزایش نوسازی واحدهای مسکونی به سمت  رونق تولید می‌رود که اثر آن بر کاهش قیمت واحدهای مسکونی خواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود