دست احتکار کنندگان زمین کوتاه می‌شود

در حالی که احتکار کنندگان اراضی در طی این چندسال گذشته بازار مسکن را به سمت نابه سامانی هدایت کرده است شورای عالی شهرسازی با یک مصوبه دست احتکار کنندگان را کوتاه می‌کند.

احتکار زمین به عنوان یکی از بزرگترین معضلات حوزه مسکن به شمار می‌رود که با توجه به افزایش حجم احتکار طی چند سال گذشته شاهد آن هستیم که قیمت زمین به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر قیمت زمین در بسیاری از شهرها به متری بیش از ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

بازار مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهای اقتصادی کشور به شمار می‌رود که با افزایش قیمت زمین میزان احتکار اراضی طی چند سال گذشته افزایش یافته است، اراضی که طی دهه‌های گذشته حتی پروانه‌های ساخت هم برای آنها صادر شده بود اما خبری از  ساخت وساز در این  اراضی نبود.

خسرو دانشجو معاون شهرسازی و معماری گفت: طبق مصوبه‌ای که در خرداد ماه امسال در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید در صورتی مالکان اراضی بخواهند همچنان احتکار زمین را دنبال کنند با آنها برخورد خواهد شد و تمامی کاربری‌های مسکونی این اراضی‌ها باطل خواهد شد.

او تاکید کرد: در صورتی که مالکان ظرف مدت ۶ ماه اراضی احتکار شده را عرضه نکنند و یا اقدام به ساخت مسکن نکنند تمامی پروانه‌های ساختمانی آنها باطل خواهد شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود