تامین اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی با شرط و شروط جدید

دولت برای تامین اراضی مازاد دستگاه های دولتی شرط و شروط های جدید آنها را قبول کرده است.

دولت از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن سعی کرده است با همه دستگاه‌ها در راستای تامین ۴ میلیون واحد مسکونی اقدام به انعقاد قرارداد کند در نتیجه در همین بخش قرادادهای با وزارت دفاع، علوم و سازمان بهزیستی و کمیته امداد منعقد کرده است. در قالب همین قراردادها حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی قردادشان منعقد شده است.

طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه‌ها برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اراضی خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار می‌دادند اما تا پیش از برگزاری جلسات شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور بسیاری از دستگاه‌ها مقاومت می‌کردند. همزمان با دستور رئیس جمهور به تمامی وزارت خانه‌های که اراضی مازاد داشتند این دستگاه‌ها پای کار آمدند اما با شرط و شروط‌های جدید به طوری که وزاری این وزارت خانه‌ها اعلام کردند ما این اراضی را در اختیار شما قرار می‌دهیم اما به شرطی که واحدهای مسکونی برای کارمندان ما ساخته شود.

ارسلان مالکی به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: طبق قانون باید تمامی دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند اما به دلیل آنکه آنها مقاومت کردند مجبور شدیم این اراضی را در اختیار بگیریم اما با اولویت ساخت مسکن برای این خانوارها .

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۲میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است و بسیاری از این واحدها به مرحله سفت کاری و فنداسیون رسیده است.

او تاکید کرد: تزریق اراضی مازاد و تامین اراضی کافی خود می‌تواند بسیاری از موانع  بر سر راه پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بردارد و طی دو سه سال گذشته تمامی برنامه‌های دولت صرف تامین زمین شده بود که خوشبختانه امروز بانک زمین ما کامل شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود