هزینه‌های سرم سام آوری که ویلایی سازی برای سازندگان

ویلایی سازی با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت‌های اراضی هزینه زیادی برای سازندگان دارد.

دولت طی چند سال گذشته  روی ویلایی سازی تاکید زیادی داشته این در حالی است که بلند مرتبه و برج سازی در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و شهرهای شمالی باعث شده که ظاهر شهرها زشت و نا متوازن شود. البته به دلیل صرفه اقتصادی که این روند دارد بسیاری از سازندگان به سمت برج سازی می‌روند.

صادقی یکی از انبوه سازان در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: دولت روی ویلایی سازی بسیار تبلیغات می‌کند همین باعث شده که صدور مجوز برای ۱۰ طبقه و یا ۷ طبقه به سختی از سوی شهرداری و وزارت راه وشهرسازی صادر شود.  

وی افزود: دولت طی یک سال گذشته روی ویلایی سازی تاکید دارد و باید همزمان زیرساخت‌ها را فراهم کند تا مشکلی از لحاظ افزایش هزینه ایجاد نشود.

خطیبی کارشناس شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: بلند مرتبه سازی در شرایطی می‌تواند برای کشور و بازار مسکن اثر گذار باشد که زیرساخت‌ها فراهم شود.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به اینکه هزینه ساخت مسکن در ویلایی سازی و یک طبقه سازی اگر متری ۷ تا ۹ میلیون تومان باشد در بلند مرتبه سازی متری ۱۵تا ۱۷ میلیون تومان است گفت: اگر زیر ساخت‌ها در اراضی ویلایی سازی فراهم نشود حتی هزینه‌های ساخت تا متری ۲۰ میلیون تومان برای سازندگان رقم می‌خورد. به گفته دولت در هر ۲۰۰ متر حدود یک میلیارد تومان هزینه نیاز است که در این بخش باید اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود