سرمایه گذاران بی انگیزه تر از گذشته در بازار مسکن حضور دارند

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: رکود در بازار مسکن باعث شده که متقاضیان برای ورود به این بازار گامی برندازند.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر روند بازار مسکن به سمت رکود در حرکت است و امسال هم مانند سال گذشته با رکود تورمی درگیر خواهیم بود گفت: بازار مسکن درگیر نوسانات ارزی و تورمی است و همین امر باعث شده که این بازار به دلیل افزایش نرخ تورم با مشکلات و نوسانات قیمتی زیادی روبرو شود.

وی افزود: بازار مسکن تبدیل به یک بازار سرمایه‌ای شده و همین بازار به دلیل آنکه سرمایه گذاران انگیزه‌ای برای ورود به آن ندارند تبدیل به یک بازار راکد بدون سرمایه شده است.

بیگی نژاد با بیان اینکه دولت در تلاش است که زمینه برای ورود واحدهای جدید در قالب نهضت ملی مسکن را فراهم کند گفت: تا امروز به گفته مسئولان دولتی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که برای تکمیل این واحدها باید سرمایه و بخش خصوصی وارد کار شوند که به دلیل موانع و مشکلاتی که وجود دارد هنوز بخش خصوصی وارد این بازار نشده است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  با بیان اینکه باید به طور قطع تمامی بخش‌ها دست به دست هم دهند تا این بازار به آرامش و ثبات برسد گفت:   در حال حاضر انگیزه‌ای برای ورود بخش خصوصی نیست و تا زمانی هم که تولید در بخش مسکن رونق نداشته باشد نمی‌توان بازار مسکن را از رکود خارج کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود