سامانه املاک و اسکان همچنان در پیچ و خم دستگاه‌های اداری است

استفاده از سامانه املاک و اسکان با وجود آنکه الزامی شده است همچنان در پیچ و خم های اداری قرار دارد.

برنامه ریزی برای شناسایی خانه‌های خالی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، اما شاهد آن هستیم که برخی از دلالان و سوداگران همچنان اقدام به نگهداری واحدهای خالی از سکنه می‌کنند.

طبق آخرین آمار حدود ۱۸۶ هزار واحد خالی از سکنه شناسایی شده است.

فرشید ایلاتی کارشناس حوزه سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  روزمرگی اقتصاد  گفت: سامانه املاک و اسکان به صورت درست اجرا نمی‌شود و شاهد آن هستیم که دستگاه‌ها همکاری لازم را ندارند.

ایلاتی با بیان اینکه باید طبق قانون تمامی دستگاه‌ها به این سامانه بپیوندد گفت: طبق قانون ارائه خدمات بانکی و یا ثبت نام دانش آموزان در مدارس باید از طریق سامانه املاک صورت گیرد اما شاهد آن هستیم که هنوز خیلی از دستگاه‌ها به این قانون عمل نمی‌کنند.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن با اشاره به اینکه عمل نکردن این دستگاه‌ها باعث شده که حضور سوداگران و دلالان در این بازار همچنان پررنگ باشد افزود: دولت باید از طریق اجباری کردن ثبت نام در سامانه املاک زمینه را برای  بهبود وضعیت بازار مسکن فراهم کند.

ایلاتی تاکید کرد: از سال گذشته گام‌های در این بخش برداشته شده و ثبت نام برای وام ودیعه مسکن و اخیرا هم ثبت نام برای سامانه خودنویس از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود