بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

یک از کارشناسان سرمایه بازار سهام، املاک و ساختمان، طلا و ارز را بعنوان ۴ بازار کلاسیک و فعال در ایران معرفی کرد و گفت: تجربه و امارها حاکی از آن است که بازار سهام در بلند مدت، بالاترین بازدهی را دارد.

محمدعلی دهقان دهنوی، کارشناس بورس در گفت و گویی با پیرامون بازارهای موجود بمنظور سرمایه گذاری اظهار کرد: بطور معمول مردم دو دسته هستند؛ آنهایی که مازاد درآمد نداشته و امکان پس‌انداز ندارند و دسته دوم امکان پس‌انداز از  کسب و کار خود را دارند و می‌توانند مازاد حقوق و درآمد خود را یا در کسب و کار دیگری یا در بازارهای اصلی و کلاسیک سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: از این رو ۴ بازار اصلی و کلاسیک برای انواع دارایی‌ها وجود وجود دارد که شامل؛ بازار سهام، املاک و ساختمان، طلا و ارز می شود.

دهقان دهنوی ادامه داد: طی سال‌های اخیر برخی از بازارها از جمله رمزارزها هم وارد سرمایه گذاری افراد  شده است و با توجه به این موضوع برخی از افراد ترجیح می‌دهند با خرید یکسری کالای تولیدی همچون خودرو در این عرصه پس‌انداز خود را سرمایه‌گذاری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه برخی از مردم نیز در این میان تصمیم می‌گیرند تا پس‌انداز خود را در سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: در صورتی که بانک‌ها این سپرده‌ها را مستقیما صرف تولید و تامین مالی شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی تولیدی کنند مردم توانسته‌اند از این طریق هم در رونق تولید سهیم شوند هم به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند، اما مشکل سود بانکی این است که کمتر از تورم است و مردم در بلند مدت از اقتصاد کلی کشور عقب می‌افتند، البته حسن سپرده بانکی این است که مردم نگرانی از ضرر ندارند.

وی با تاکید بر اینکه ارز مخرب ترین بازار است، ادامه داد: سرمایه گذاری در این بازار سبب می شود تا مردم پول خود را با وام با بهره صفر درصد در اختیار کشور خارجی قرار دهند ، که در نتیجه نه تنها آنها در بلندمدت شاهد رشد در بازار ارز نیستند بلکه از رشد اقتصادی هم عقب‌تر می مانند..

دهقان دهنوی اظهار کرد: با توجه به این موضوع به مردم توصیه می شود که بدلیل منافع شخصی و ملی در بازار ارز سرمایه گذاری نکنند.

وی در ادامه با اشاره به علاقمندی برخی به سرمایه گذاری در مسکن و املاک، اظهار کرد: در صورتی که این سرمایه گذاری با افزایش قیمت مسکن با افزایش تقاضا رو به رو نشود، در بلندمدت مستقیما سبب رونق تولید خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه، ادامه داد: در بازار سهام حتی اگر قیمت ها افزایش پیدا کند، اثری بر تورم ندارد، همچنین، بازار سرمایه هم برای منافع شخصی افراد و هم منافع اقتصادی کلان مناسب ترین بازار است.

دهقان دهنوی با بیان اینکه بهترین سرمایه گذاری در بازار سرمایه، غیرمستقیم است، افزود مردم می توانند سرمایه خود را به شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری که مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار دارند و مورد نظارت این سازمان قرار می گیرند، تحویل دهند، این شرکت ها و صندوق ها افراد متخصص، آگاه به بازار بورس و باتجربه فعالیت دارند و مردم می توانند به آنها اعتماد کنند.

 وی همچنین تاکید کرد: تجربه و امارها حاکی از آن است که بازار سهام در بلند مدت، بالاترین بازدهی را دارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود