مالکان خانه‌های لوکس منتظر جریمه‌های میلیونی باشند

قانون اخذ مالیات از واحدهای مسکونی لوکس و خالی چندین سال است که تصویب شده اما تا به امروز اثری از اجرا شدن آن دیده نشده است.

با توجه به اینکه تعداد خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۱ به ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی رسید، امسال دولت با تصویب قانون اخد مالیات از خانه‌های لوکس قصد دارد تمامی مالکان این واحدها را نقره داغ کند چراکه در سال‌های گذشته با وجود آنکه مالیات برای خانه‌های ۱۰ میلیارد تومانی بود اما کمتر مامور مالیاتی به سراغ این واحدها رفته است.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است میزان فرارهای مالیاتی از لوکس نشینان بسیار زیاد بوده و مالکان این واحدها هم همانند خانه‌های خالی از پرداخت مالیات فرار کرده‌اند.

شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس به  خبرنگار ما گفت: متاسفانه تعداد فرارهای مالیاتی در بخش خانه‌های خالی در مقایسه با سایر بخش‌ها بیشتر است و از سوی دیگر هم واحدهای لوکس که باید مالیات پرداخت کنند هم به صورت کامل شناسایی نشده است که همین موضوع خود باعث تاخیر در روند اجرای این قانون شده است.

او گفت: در قانون بودجه امسال به طور قطع از تمامی لوکس نشینان با قیمت بالای ۳۵ میلیارد تومان مالیات اخذ خواهد شد و اجازه نخواهیم داد در این بخش قرار مالیاتی رخ دهد.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  گفته است: اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد و اجرای این قانون خود می‌تواند بازار را به سمت رونق هدایت کند.

وی اظهار کرد: دولت باید آمار خانه‌های خالی و همچنین خانه‌های لوس را از طریق سامانه املاک و اسکان به سازمان امور مالیاتی کشور دهد تا ار این طریق میزان عرضه واحدهای مسکونی به بازار افزایش پیدا کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود