وجود بیش از 20 میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی/ هشدار جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مال

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هشدار به صاحبان مالها اظهار کرد: آخرین آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاکی از وجود بیش از بیست میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی است.

بیگی، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه تمام ارکان از مسئولان اجرایی گرفته تا اصناف باید در بحث جهش تولید مشارکت داشته باشند،  تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از مباحث اصلی جهش تولید است و در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است.

وی تصریح کرد: باید این نکته مد نظر فروشگاه‌ها باشد که چه کالایی عرضه می‌کنند!

بیگی در این راستا افزود: عمده کالاهای در این فروشگاهها اقلام وارداتی است و این با سیاست اولیه تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد است. متاسفانه شاهد عرضه محرز پوشاک قاچاق در این فروشگاهها هستیم.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: درخواست ما این است که  مدیران این فروشگاهها اجازه ندهند تا برخوردهای نیروی انتظامی با عرضه اقلام قاچاق از جمله پوشاک قاچاق پیاده شود و قبل از این مرحله نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

وی افزود: مدیران این فروشگاه‌ها مسئولیت عرضه این کالاهای محرز قاچاق در داخل محوطه این فروشگاهها را برعهده دارند و آخرین اصلاحیه قانون مربوط به سال 1401 است و مدیران فروشگاه‌ها باید با مفاد این قانون آشنا شوند.

بیگی ضمن اشاره به آخرین آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که حاکی از وجود بیش از بیست میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی است، گفت: این منابع از جیب تمام ایرانیان خارج می‌شود. اگر هر کالایی از مرزهای گمرکی وارد نشده باشد قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود