مالیات طلافروشان چطور محاسبه می‌شود؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: مطابق با قانون مبنای محاسبه مالیات کل طلا نیست، درواقع مالیات بر مبنای حق‌العمل و اجرت محاسبه می‌شود.

مهدی موحدی بک‌نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفت و گویی پیرامون شبهات موجود درباره ثبت صورت‌حساب الکترونیک فعالین بازار طلا و جواهر کشور گفت: سازمان امور مالیاتی در راستای تسهیل تکالیف مؤدیان مالیاتی مبنی بر الزام صدور حساب الکترونیکی، به‌تمامی مؤدیان از جمله فعالین بازار طلا و جواهر این اختیار را داده است تا اطلاعات خود را تنها در یک سامانه ثبت کنند.

 وی در این راستا افزود:در صورتی که صورت‌حساب الکترونیک طبق قواعد سازمان امور مالیاتی در سامانه جامع تجارت صادر شود و این صورت‌حساب به سامانه مؤدیان منتقل شود، دیگر عملاً نیازی برای ثبت مجدد آن از سامانه مؤدیان نخواهد بود.

موحدی بک‌نظر در این راستا تصریح کرد: به بیان ساده تر باید گفت با توجه به این موضوع که وب‌سرویسی بین سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی برقرار شده، دیگر بارگذاری مجدد اطلاعات نیازی نیست.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در ادامه هرگونه تخطی در خصوص عدم ثبت صورت‌حساب الکترونیکی را مساوی با جریمه دانست و تاکید کرد: درصورتی‌که مؤدی اطلاعات خود را ثبت نکند، مطابق با قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و قانون پایانه‌های فروشگاهی برای وی جرایمی در نظر گرفته می‌شود، به‌عنوان جریمه ۹ درصدی از اصل قیمت طلا یکی از موارد نادیده گرفتن ثبت اطلاعات شناخته می‌شود.

موحدی بک‌نظر همچنین درباره نگرانی طلافروشان پیرامون تغییر در مالیات پرداختی نیز اظهار کرد: مطابق با قانون مبنای محاسبه مالیات کل طلا نیست، درواقع مالیات بر مبنای حق‌العمل و اجرت محاسبه می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود