همتی: در حال حاضر معضلی بالاتر از ناترازی بانک‌ها نداریم

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی بانک مرکزی کنترل تورم است اظهار کرد: در حال حاضر معضلی بالاتر از ناترازی بانک‌ها نداریم.

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز ۴ دهه از تدوین بانکداری اسلامی و بدون ربا گذشته و ما نه تنها به آن نزدیک نشدیم که حتی از آن دور شده‌ایم، تاکید کرد: بانک مرکزی باید به درستی به وظایفش عمل کند.

وی با بیان اینکه باید بپذیرم بانک مرکزی مسئول کنترل تورم است و وظیفه اصلی بانک مرکزی همان کنترل نرخ تورم می‌شود، افزود: کنترل تورم وظیفه بانک مرکزی است و نه وزرات اقتصاد و این مهم به ناترازی بانک‌ها وابسته است.

وزیر اقتصاد همچنین اظهار کرد: نمی توان بصورت هم زمان هم سیاست کنترل و تثبیت نرخ ارز داشته باشیم و هم آزاد سازی نرخ بهره که این مسئله باید حل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معضلی بالاتر از ناترازی بانک‌ها نداریم، گفت: این روند فعلی دیگر قابل ادامه نیست و باید چاره اندیشید زیرا در بلند مدت نمی‌توانیم تورم‌را کنترل کنیم.

همتی در ادامه با بیان اینکه وام کارمندی بانک‌ها مربوط به این زمان نبوده و از قدیم مطرح بوده است ، تصریح کرد: تنها فرقش این است که الان با توجه به تورم مبلغش تغییر کرده ولی ارزش آن تغییری نکرده است و این نکته ضروری است که بانک‌ها می‌توانند برای تضامین با مردم همکاری بیشتری کنند همانطوری که در وام‌های بزرگ سختگیری نمی‌کنید از وام‌های کوچک مردم هم سختگیری نکنید.

وی ضمن اشاره به نرخ‌های متعدد ارز نیز گفت: معنایی ندارد که در کشور چند نرخ ارز داشته باشیم و باید باید جلو رانت و فشارهای خارجی برای آن را بگیریم و تراز تجاری را مثبت کنیم که معتقدم این دور باطل باید توسط خود بانک مرکزی شکسته شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود