سهم شرکت‌های دولتی از اقتصاد بدون نفت به 7.5 درصد رسید

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران از رشد شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید و بهبود عملکرد شرکت‌های دولتی خبر داد.

میر سامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در اظهاراتی از رشد شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید و بهبود عملکرد شرکت‌های دولتی در دولت سیزدهم خبر داد.

وی در این راستا افزود: براساس محاسبات این سازمان، شرکت‌های دولتی از کل اقتصاد بدون نفت در سال ۱۴۰۱ سهم ۷.۵ درصدی و سهم آنها از تولید ناخالص داخلی ۱۴.۵ درصد است.

با بیان اینکه شرکت‌های دولتی اشتغال یک درصدی را برعهده گرفته‌اند، تصریح کرد: مجموعه شرکت‌های دولتی رشد قابل توجهی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند و زیرساخت‌ها و پیشران‌هایی را برای اقتصاد ایجاد می‌کنند تا بخش خصوصی در ارزش افزوده توانمند عمل کند.

وی با اشاره به کم توجهی نسبت به ارزیابی و نظام حکمرانی شرکت‌ها در گذشته گفت: موضوع ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی و اتصال آن به نظام پرداخت پاداش اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی در قوانین بودجه سنواتی از سال ۹۹  مورد تاکید قرار گرفت تا به سمت اندازه‌گیری بهره‌وری شرکت‌ها قدم برداشته شد.

پیشوایی با بیان اینکه به طور متوسط در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید شرکت‌های دولتی ۱۱.۴ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: این امر حاکی از آن است که عملکرد این شرکت‌ها در دولت سیزدهم بهبود یافته است، هر چند که فاصله بهره‌وری شرکت‌ها از مقدار مطلوب همچنان زیاد است.

 

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود