اتمام راه آهن چابهار – زاهدان نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است

مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اتمام راه آهن چابهار – زاهدان نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است، از پیشرفت ۷۰ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار خبر داد.

محمد گرائیلی، مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت طرح ساخت راه آهن زاهدان- چابهار اظهار کرد: طرح ساخت راه آهن زاهدان- چابهار، طرح مهم ریلی محسوب می شود که کلنگ ساخت آن از اواخر سال ۹۲ در سیستان و بلوچستان به زمین زده شده است و سبب تکمیل اتصال کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مَکُران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و همچنین سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه می شود.

وی همچنین افزود: در مجموع راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار به طول محور حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاه‌ها حدود۷۴۴ کیلومتر هست که در هشت قطعه در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی آن به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه در سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه خط ریلی زاهدان _ خاش بطول ۱۷۰ کیلومتر سال گذشته به بهره برداری رسید، نیز اظهار کرد: اختصاص۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز زمینه بهره برداری هر چه سریعتر از این طرح مهم ملی را فراهم می‌کند.

وی همچنین گفت: این خط ریلی از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور خواهد کرد و براساس پیش بینی‌ها تا سال ۱۴۲۰ بیش‌از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود