بررسی ویژگی‌های ارز جی ام ایکس (GMX)

ارز جی ام ایکس (GMX)، از سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را در دنیای رمز ارزها آغاز کرده است و دارای دو ویژگی اصلی است که در ادامه به تشریح بیشتر آن خواهیم پرداخت:

ارز GMX چیست؟

در سپتامبر سال ۲۰۲۱ ارز جی ام ایکس (GMX)، فعالیت خود را بر روی آربیتروم آغاز کرد و سپس در اوایل سال ۲۰۲۲، در بلاک چین اولنچ راه‌اندازی شد.

درواقع، GMX نوعی صرافی غیرمتمرکز بمنظور معاملات آنی و پرپچوال است که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که ارزهای دیجیتال محبوب نظیر بیت کوین و اتریوم را مستقیماً از کیف پول ارز دیجیتال خود معامله کنند.

این صرافی، برندسازی مجدد یا ری‌برندینگ از صرافی منسوخ‌شده گمبیت (Gambit) است و برخلاف سایر صرافی‌های غیرمتمرکز برای معاملات آنی، این صرافی به معامله‌گران این را اجازه می‌دهد که معاملات آنی و آتی پرپچوال خود را با اهرمی ۵۰ برابری انجام دهند.

توجه داشته باشید که محبوب‌ترین محصول GMX، پلتفرم معاملاتی قرارداد پرپچوال غیرمتمرکز آن است.

از مزایای دیگر این صرافی می‌توان به کارمزدهای معاملاتی کم، توکنومیک مناسب، سیستم پاداش چشمگیر برای معامله‌گران و تأمین‌کنندگان نقدینگی اشاره کرد.

البته تجربه کاربری آن بسیار آسان است و همه اینها به‌لطف فناوری بلاک چین با توان عملیاتی بالا و پروتکل‌های بهینه‌شده آن است که این پلتفرم را تقویت می‌کنند.

از سوی دیگر، این پلتفرم با یک استخر چند دارایی پشتیبانی می‌شود که ارائه‌دهندگان نقدینگی آن، جامعه ارز GMX هستند و می‌توانند با تأمین نقدینگی این استخر کسب سود کنند.

ویژگی‌های منحصربه فرد ارز جی ام ایکس (GMX)

جی ام ایکس (GMX)  دارای دو ویژگی اصلی است که این ویژگی‌ها می‌تواند آن را در بین دیگر پلتفرم‌های غیرمتمرکز متمایز کند و این ویژگی‌ها عبارتند از:

امتیازات زیادی برای دارندگان توکن GMX به عنوان توکن بومی پلتفرم قائل می‌شود. اینها در واقع افرادی هستند که نقدینگی صرافی را تامین می‌کنند به همین دلیل بر حسب اتریوم که یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو است پاداش می‌گیرند.

در واقع ارائه چنین پاداشی کاربران را تشویق می‌کند تمایل بیشتری برای داشتن حساب در صرافی GMX و فعالیت در آن داشته باشند.

جی ام ایکس (GMX)  یک مدل توکنومیک غیر تورمی ارائه می‌دهد. این مدل که طی آن توکن دوم صرافی با نام GLP معرفی می‌شود از کاهش قیمت توکن اصلی جلوگیری می‌کند.

 

فناوری پشت ارز GMX چیست؟

ارز جی ام ایکس (GMX)  بر روی یک بلاک چین ساخته شده است، که یک دفتر کل توزیع شده است که تمام تراکنش ها را در سراسر شبکه ثبت می کند.

در واقع بلاک چین شفافیت و تغییر ناپذیری تراکنش ها را تضمین و آن را در برابر تقلب و دستکاری مقاوم می کند.

ارز GMX از یک الگوریتم اجماع به نام اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا تراکنش‌ها را اعتبارسنجی کرده و شبکه را با نگه‌داشتن و قرار دادن سکه‌های GMX ایمن کنند.

در واقع این مکانیسم توافقی مصرف انرژی مرتبط با سیستم‌های سنتی اثبات کار (PoW) را کاهش می‌دهد و ارز GMX را دوستدار محیط‌زیست می‌کند.

چه تعداد رمز ارز GMX در گردش است؟

سقف عرضهٔ ارز جی ام ایکس (GMX) چیزی در حدود ۱۳ میلیون واحد است. اما در واقع جی ام اکس ضدترومی نیست و در صورت نیاز به استخراج نقدینگی بیشتر، عرضهٔ آن می‌تواند افزایش یابد.

توجه داشته باشید که در حال حاضر عرضهٔ کلی آن ۹ میلیون ۳۰۰ هزار واحد و عرضهٔ در گردش آن ۸ میلیون و ۸۴۰ هزار واحد است.

آینده قیمت رمز ارز جی ام ایکس (GMX)

جی ام ایکس (GMX)  یک صرافی غیرمتمرکز است که باید در فضایی با رقبای بزرگ مانند یونی سواپ و سوشی سواپ رقابت کند. اما مزیت اصلی این صرافی که پشتیبانی از معاملات آتی و پرپچوال است، می‌تواند در این فضای رقابتی به نفع جی ام اکس باشد. 

از سوی دیگر، محدودیت‌های قانونی روزافزون که دولت‌های مختلف بر فعالیت صرافی‌های متمرکز وضع می‌کنند، می‌تواند سبب رشد صرافی‌های غیرمتمرکز از جمله جی ام ایکس (GMX) شود و به رشد قیمت این رمز ارز کمک کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود