صرافی بایننس کجاست و چه مزایایی دارد؟

صرافی بایننس در دنیای رمز ارزها صرافی شناخته شده است که در سال ۲۰۱۸ بعنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال شناخته شد و به شهرت بیشتر رسید اما این صرافی در کجا قرار دارد و چه مزایایی را داراست؟

 معرفی صرافی بایننس

صنعت ارزهای دیجیتال این روزها بسیاری را درگیر خود کرده است و یکی از مباحثی که کاربران در این حوزه با آن سروکار دارند موضوع صرافی بایننس است.

به طور کلی، باید بگوییم ک بایننس نامی است که از ترکیب دو واژه "Binary" به معنای دودویی (صفر و یک) و "Finance" به معنای امور مالی ساخته شده است.

صرافی بایننس در ابتدا در چین تأسیس و در سال ۲۰۱۸ به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان شناخته شد.

صرافی بایننس تحت مدیریت و رهبری چانگ‌پنگ ژائو، یا به اختصار "سی‌زد"، که پیش از این به عنوان مدیر ارشد فنی در صرافی OKCoin فعالیت داشته است فعالیت می کند و می توان گفت، بایننس توانسته با استراتژی‌های نوآورانه و خدمات جذاب خود محبوبیت و اعتماد میلیون‌ها کاربر را به دست آورد.

 

رمز ارز "BNB"

جالب است بدانید که پس از مدتی رمز ارز "BNB" نیز به وسیله بایننس معرفی شد، رمز ارزی که در تابستان ۲۰۱۷ از طریق عرضه اولیه ارز دیجیتال یا ICO راه‌اندازی شد و توانست به میزان قابل توجهی سرمایه جذب کند.

باید بدانید که این رمزارز در ابتدا بر پایه‌ استاندارد ERC-20 بود و پس از آن، بایننس شبکه بلاکچین خود را با نام "شبکه بلاکچین بایننس" راه‌اندازی کرد.

موسس صرافی بایننس کیست؟

همانطور که اشاره شد، موسس صرافی بایننس؛ بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان چانگ پنگ ژائو (changpeng Zhao)  است، مردی چینی که به CZ شهرت یافته است.

جالب است بدانید که بسیاری او را بیل گیتس صنعت ارزهای دیجیتال می‌دانند  و حتی مجله فوربس در سال ۲۰۱۸، CZ را سومین مرد ثروتمند در حوزه ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

چانگ ‌پنگ ژائو همچنین صرافی Binance را در کمتر از ۷ ماه به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان تبدیل کرد و این صرافی با مدیریت CZ مسیر رشد و ترقی را به سرعت پیمود و اکنون به یکی از ارکان اصلی بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده و فعالیت‌های آن گستره وسیعی از حوزه بلاک چین و رمزارزها را دربرگرفته است.  

 مزایای اصلی صرافی بایننس

پیش از آن که بخواهید در صرافی بایننس حساب کاربری ایجاد کنید و به خرید و فروش بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال بپردازید، بهتر است کمی با مزایای صرافی بایننس آشنا شوید!

  1. پشتیبانی از بیشتر آلت کوین‌ها
  2. کارمزد پایین تراکنش‌ها در بایننس
  3. اهدای جایزه به کاربران توسط Binance
  4. بایننس لانچ پد برای عرضه اولیه (ICO Launchpad)
  5. امنیت بالای صرافی بایننس
  6. حجم بالای مبادلات ارز دیجیتال

 صرافی بایننس دقیقا در کجا قرار دارد؟

از جمله سوالاتی که در میان فعالان رمز ارزها مطرح است این است که صرافی بایننس در چه کشوری تاسیس شده است؟ در حال حاضر دفتر مرکزی آن در کدام کشور است و صرافی Binance ملزم به رعایت قوانین کدام کشور است؟

باید بدانید که بایننس، در سال ۲۰۱۷ در چین تاسیس و سرورها و دفتر مرکزی این صرافی در این کشور قرار داشت؛ اما به دنبال تحریم مبادلات رمز‌ارزها در چین این صرافی در ماه سپتامبر ۲۰۱۷  (آذر ماه ۱۳۹۶) مجبور شد دفتر مرکزی و سرورهای خود را از چین خارج کرده و به کشور ژاپن منتقل کند.

در سال ۲۰۱۸ کشور ژاپن نیز فشارها و محدودیت‌هایی را به این صرافی اعمال کرد و Binance را مجبور کرد تا دفتر مرکزی و سرورهای خود را به کشور مالتا منتقل کند اما تا این لحظه صرافی بایننس در این کشور مستقر است و ملزم به رعایت قوانین آنجاست.

با توجه به این موضوع قوانینی که در چین، ژاپن و یا آمریکا وضع می‌شود الزامی برای صرافی بایننس بوجود نخواهد آورد؛ البته همواره CZ مدیرعامل این صرافی بیان داشته است که بایننس دفتر مرکزی ندارد و این صرافی به صورت غیرمتمرکز مدیریت می‌شود.

 

 

انتهای پیام/


نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود