سوشال تریدینگ و مزایا و معایب آن

همانطور که از نام سوشال تریدینگ مشخص است قرار است درباره فضایی کاملا اجتماعی صحبت کنیم، فضایی که در آن تریدرها تحلیل های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و بهترین عملکرد را انتخاب می کنند.

 سوشال تریدینگ (Social Trading) چیست؟

در واقع تریدرها در سوشال تریدینگ، تحلیل‌ها و استراتژی‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و سایر کاربران با بررسی و انتخاب این استراتژی‌ها اقدام به معامله می‌کنند.

کپی تریدینگ را می توان زیر مجموعه سوشال تریدینگ دانست که در آن عین معاملات تریدر دیگری را کپی می‌کنیم، اما در انواع دیگر سوشال تریدینگ، یا صرفاً استراتژی یک تریدر تقلید یا از سیگنال‌های دیگران برای خرید و فروش استفاده می‌کنیم.

انواع کاربران سوشال تریدینگ (Social Trading)

کاربران Social Trading به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. معامله‌گران مبتدی که از مهارت دیگران کسب سود می‌کنند و معامله‌گران حرفه‌ای که از مهارت خود کسب سود می‌کنند.
  2. کاربرانی که می‌توانند با فروش سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به درآمد برسند.

 

سوشال تریدینگ (Social Trading) چطور انجام می‌شود؟

سوشال تریدینگ این امکان را در اختیار معامله‌گران قرار می دهد تا با دسترسی سریع به بازارهای مالی بتوانند استراتژی‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و از استراتژی دیگر معامله‌گران موفق نیز استفاده کنند.

معامله‌گران مبتدی در   بستر سوشال تریدینگ (Social Trading) می‌توانند از معملات دیگران کپی کنند و البته باید بدانید که برخی از پلتفرم‌های سوشیال تریدینگ به‌صورت یکپارچه عمل می‌کنند و این امکان را به کاربران می‌دهند تا معامله‌گر موردنظر خود را انتخاب کرده و او را دنبال کنند و به‌طور خودکار در صورتی که معامله‌گر انتخاب شده یک معامله را انجام دهند، برای معامله‌گر دنبال کننده نیز همان معامله انجام شود.

معامله‌گران از سوی دیگر در سوشال تریدینگ (Social Trading) می‌توانند از سوشال تریدینگ برای تحلیل و کنترل معاملات خود استفاده کنند و با دریافت سیگنال‌های مختلف و مشاهده و بررسی رفتار دیگر معامله‌گران و جامعه‌  تریدرها، تجزیه و تحلیل‌های خود را بهبود ببخشند.

مزایای سوشال تریدینگ (Social Trading)  

  • معامله‌گران موفق می‌توانند با ارائه سیگنال به کسب سود بپردازند
  • افراد مبتدی با کپی کردن معاملات می‌توانند سود کسب کنند
  • امکان پیگیری نتایج معاملات دیگران به‌صورت لحظه‌ای وجود دارد
  • فضای تعاملی و امکان برقراری ارتباط با دیگر معامله‌گران و استفاده از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها آن‌ها
  • ارائه شفاف اطلاعات به‌صورتی که امکان مخفی کردن ضررها وجود ندارد
  • راهی سریع و آسان بمنظور یادگیری و رشد در زمینه‌ معامله‌گری

 معایب سوشال تریدینگ (Social Trading)  

  •  امکان تحت تاثیر قرار گرفتن معامله‌گران تازه‌کار وجود دارد
  • افراد غیر متخصص امکان به اشتراک گذاری نظرات خود را دارند و نیاز است تا کاربر همیشه تحقیقات و بررسی‌های خود را داشته باشد
  • در این شبکه‌های ریسک‌پذیری و سطح اطلاعات مخاطب درنظر گرفته نمی‌شود

البته باید توجه داشته باشید که فعالیت در بازارهای مالی نیاز به دانش و حوصله بسیاری دارد و با توجه به این امر نباید این تصور را داشته باشید که استفاده از پلتفرم‌های سوشال تریدینگ خطر را به‌طور کامل از شما دور می‌کند.

تمام معامله‌گران در طول فعالیت خود در برخی مواقع ضرر می‌کنند و باید دقت داشته باشید که با وجود این موضوع که کاربر می‌تواند از استراتژی دیگران استفاده کند ولی این استراتژی‌ها باتوجه به ریسک‌پذیری، سرمایه و اهداف یک فرد دیگر طراحی شده و ممکن است لزوما برای وی مناسب نباشد. پس درنهایت این کاربر است که باید اهداف و انگیزه‌های خود را شناخته و به دنبال تجارت به روش خود باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود