یک تریدر موفق چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

معامله و معامله گری در واقع شغلی پردرآمد  و تخصصی محسوب می شود که برای رسیدن به موفقیت در آن فرد باید دارای ویژگی هایی باشد و اصولی را بشناسد و رعایت کند تا بتواند بهترین بهره برداری را از شرایط موجود داشته باشید،  بخصوص اینکه در بازارهای امروز اکثر تریدرها را در بازار ارزهای دیجیتال و بنوعی بازارهای مجازی می بینیم،پس حتما باید بدانیم که شروط موفقیت آن ها شامل چه مواردیمی شود.

 ترید چیست؟

ترید یا همان خرید و فروش دارایی هاست که می تواند بصورت مجازی و یا حقیقی و بین افراد و یا کشورها صورت بگیرد و حتی به سطح بین المللی نیز برسد.

 

تریدر کیست؟

تریدر یا معامله گر، فردی است که در بازار مالی برای خود یا به نمایندگی از شخص یا موسسه دیگری به خرید و فروش دارایی‌های مالی می‌پردازد و هدفش کسب سود از معاملات است.

شغلی پردرآمد اما تخصصی که می توان اینطورتشریح کرد که تفاوت اصلی بین یک تریدر (معامله‌گر) و یک سرمایه‌گذار، مدت‌ زمانی است که شخص آن دارایی مالی را در اختیار دارد.

در واقع سرمایه‌گذاران بطورمعمول تمایل دارند افق زمانی بلند مدت را برای معاملات خود در نظر بگیرند. در حالی که تریدرها (معامله‌گران) تمایل دارند برای مدت‌ زمان کوتاه‌تری دارایی‌های خود را سرمایه‌گذاری کنند و معمولا روندهای کوتاه‌ مدت را زیر نظر دارند.

تریدر، اوضاع موجود در بازار مالی را تجزیه و تحلیل می‌کند و با اتکا به داده‌های حاصل از تحلیل خود، معاملات را انجام می‌دهد و از نوسانات قیمت در بازار سود کسب می‌کند، تریدرها باید هم زمان با شناسایی الگوهای چندین معاملاتی، استراتژی مورد نظر خودشان را پیاده‌سازی کنند تا در نهایت بتوانند با توجه به نتایج به دست آمده، خرید و فروش را انجام دهند.

براساس اطلاعاتی که کارشناسان منتشر کرده اند هر تریدر بعد از مدتی فعالیت در این حوزه به استراتژی اختصاصی خود می‌رسد و آن را در معاملات خود به کار می‌گیرد.  

 درصورتیکه نگاه منطقی به شرایط داشته باشید، متوجه خواهید شد که حتی معامله گران حرفه‌ای به یک بازه‌ی زمانی مشخص برای تحلیل و پیش‌بینی روند بازار احتیاج دارند، اما در معاملات فرکانس بالا همه‌ی مراحل تنها در عرض چند ثانیه انجام می‌شوند.

ویژگی‌‌های یک تریدر موفق

  • تمرکز و تعهد به کار
  • خودآگاهی
  • خویشتنداری
  • واقع بین
  • تفکر خلاقانه
  • صبوری
  • قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر
  • انگیزه بالا در یادگیری مداوم
  • روحیه سازگاری قوی

تمرکز و تعهد به کار

همانطورکه می  دانید معامله گری حرفه‌ای بسیار پیچیده‌ است. طبق تحقیقات صورت گرفته افرادی که مشغله‌ و آشفتگی ذهنی دارند بخش بزرگی از سرمایه‌ی خودشان را در بازارهای مالی از دست می‌دهند و نمی‌توانند عملکرد خوبی در این شغل داشته باشند.

پس ترجیحاً باید در فضایی آرام و ساکت حضور داشته باشند، حتی کارشناسان به تریدرها پیشنهاد می‌کنند هر چیزی که موجب حواس‌پرتی آن‌ها می‌شود را تا پایان روز کاری از خودشان دور نگه دارند.

 

خودآگاهی

افرادی که شناخت خوبی از خودشان داشته باشند، عملکرد بهتری در بازارهای مالی خواهند داشت. بیشتر تریدرها مدام به دنبال شناسایی نقاط قوت و ضعف خودشان هستند چرا که در این صورت می‌توانند به دنبال راهکارهایی برای تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف خودشان باشند.

معامله گران موفق خودشان را با هیچ کس مقایسه نمی‌کنند و به دنبال این نیستند که راه شخص دیگری را ادامه بدهند. در حقیقت آن‌ها استاندارد‌های خاص خودشان را دارند و همواره سعی می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.

خویشتنداری

یک معامله گر باید بتواند تحت هر شرایطی آرامش خودش را حفظ کند. تریدرهای موفق به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهند که احساسات بعد از هر سود یا ضرر، عملکرد آن‌ها را تحت تاثیر قرار بدهد.

واقع بین

اینکه تریدر اهداف واقع‌گرایانه داشته باشید، اهمیت زیادی دارد. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که شما هیچ کنترلی بر روند بازار ندارید. حتی تریدرهای باتجربه می‌دانند که ضرر کردن در حرفه‌ی معامله گری اجتناب‌ناپذیر است.

تفکر خلاقانه

تحلیل درست شرایط و جرأت پیاده‌سازی ایده‌ها خلاقانه‌ به عنوان ویژگی‌های اصلی تریدر موفق در بازارهای مالی شناخته می‌شوند.

صبوری

یک تریدر باتجربه می‌داند که روند بازار جوری نیست که بتواند سریعاً رضایت معامله گران را جلب کند. پس با‌این‌حساب افراد صبور سازگاری بیشتری با شغل معامله گری خواهند داشت چرا که نتیجه‌ی نهایی کار شما بعد از گذشت یک بازه‌ی زمانی مشخص معلوم می‌شود نه همان لحظه!

قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر

یک تریدر موفق همیشه مسئولیت اشتباهات و نقص‌های خودش را بر عهده می‌گیرد.

اعتماد به نفس

تریدر نباید به هنگام ضرر قابلیت‌های خودتان را زیر سوال ببرید و همواره باور داشته باشید که موفق خواهد شد. وقتی معامله گران می‌پذیرند که نمی‌توانند به گذشته برگردند، دیگر حسرت اشتباهات گذشته را نمی‌خورند. بلکه از آن‌ها به عنوان یک تجربه یاد می‌کنند که باعث شده در آینده عملکرد بهتری در بازارهای مالی از خودشان نشان دهند.

انگیزه بالا در یادگیری مداوم

بیشتر تریدرهای موفق و مطرح بازارهای مالی همواره به دنبال راه‌های مختلف برای افزایش سطح آگاهی خود هستند.

روحیه سازگاری قوی

به طور کلی اتفاقات غیر منتظره زیادی در روند بازارهای مالی مشاهده می‌شوند. پس تریدر باید بتواند خود را با هر شرایطی وفق دهید. درست است که هر تریدر قوانین و اصول خاص خودش را در معامله دارد اما در برخی از موارد تغییرات غیر قابل پیش‌بینی در شرایط بازار، معامله گران را وادار می‌کند که قوانین و اصول همیشگی خودشان را کنار بگذارند و از راهکارها جدید استفاده کنند.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود