بیت کوین کش چطور پدید آمد؟

در دنیای رمز ارزهای دیجیتال ارزی به نام بیت کوین کش خودنمایی می کند که در سال 2017 پدید آمده است و با نماد (BCH) شناخته می شد. ارزی با هدف افزایش تعداد تراکنش‌هایی که می‌تواند مورد پردازش قرار گیرد و قرار است امروز کمی بیشتر درباره آن بدانید.

 معرفی بیت کوین کش Bitcoin Cash (BCH)

 همانطور که اشاره کردیم بیت کوین کش با نماد (BCH) یک ارز دیجیتال و یک فورک برای بیت کوین کلاسیک است که در ۱ آگوست سال ۲۰۱۷ ایجاد شده است.

در واقع سال‌هاست، یکی از دغدغه‌های اعضای جامعه بیت کوین، قابلیت کاربرد آن در ابعاد گسترده‌تر و با تعداد کاربران و تراکنش‌های بیشتر بوده است و با توجه به اینکه هیچ توافقی حاصل نشد، بیت کوین اصلی به صورت فورک درآمد و زنجیره بیت کوین را ترک کرد تا بلاک چین جدیدی را ایجاد کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برخی از ویژگی‌های برنامه‌ریزی شده بیت کوین را تغییر دهند.

اگر بخواهیم به تشریح موجودیت بیت کوین کش بپردازیم باید اینطور بگوییم که  بحث در مورد بیت کوین کش این است که با اجازه دادن برای افزایش اندازه بلاک، تراکنش‌های بیشتری می‌تواند در زمانی مشابه پردازش شود.

در واقع افرادی که با بیت کوین کش مخالف هستند، بر این موضوع معتقدند که افزایش اندازه بلاک سبب افزایش نیاز به ذخیره‌سازی و پهنای باند شده در نتیجه به ضرر کاربران معمولی می‌شود، چراکه پول بیشتری دریافت می‌کند و در نهایت این مسئله می‌تواند منجر به افزایش تمرکز شود، و این دقیقا همان چیزی است که بیت کوین از آن اجتناب می‌کند.

 

بیت کوین کش چه هدفی را دنبال می کند؟

هدف بیت کوین کش افزایش تعداد تراکنش‌هایی است که می‌تواند مورد پردازش قرار گیرد.

در واقع طرفداران بیت کوین کش بر این موضوع امیدوارند که این تغییر به این ارز دیجیتال امکان رقابت با رقبایی نظیر پی‌پل و یا ویزا را بدهد.

بیت کوین کش مانند بیت کوین تنها یک تیم توسعه‌ای ندارد و باید گفت که در حال حاضر چندین تیم توسعه‌دهنده که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، وجود دارد.

بیت کوین کش یک نوع ارز دیجیتال با توانایی انتقال همتا به همتای اینترنتی‌ محسوب می شود که نا‌متمرکز کار می‌کند و هیچ‌گونه واسطه‌ای مانند بانک‌ها یا اشخاص ثالث در آن حضور ندارند.

 داستان پیدایش بیت کوین کش

حامیان بیت کوین کش معتقدند که این ارز دیجیتال اهداف اصلی بیت کوین را دنبال می‌کند.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که به‌گفته آن‌ها، براساس طرح ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، قرار بود این شبکه ارز دیجیتال همتا‌ به همتایی برای تبادلات مالی باشد.

پس از گذشت حدود پنج سال از خلق بیت کوین، با افزایش مقبولیت این ارز دیجیتال در بین عموم و درنتیجه افزایش قیمت آن، بیت کوین به‌جای یک ارز، بیشتر به ابزاری برای ذخیره ارزش تبدیل شد.

با افزایش تعداد تراکنش‌ها، در سال ۲۰۱۵ بود که کم کم بلاک چین بیت کوین در حال شلوغ شدن بود و مشکل مقیاس‌پذیری نمایان شد.

محدودیت اندازه بلاک بیت کوین سبب شد تا تراکنش‌های بسیاری در صف منتظر تأیید بمانند و از سوی دیگر با توجه به اینکه بلاک‌ها نمی‌توانستند همزمان با رشد تعداد تراکنش‌ها حجم خود را ارتقا دهند.

گروهی از افراد با نفوذ که از همان ابتدا در حوزه بیت کوین فعالیت گسترده داشتند، با پیشنهاد افزایش اندازه بلاک به ۸ الی ۳۲ مگابایت، در پی بهبود وضع موجود برآمدند، زیرا با افزایش اندازه بلاک، شبکه می‌تواند تعداد بیشتری تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

 

انتهای پیام/

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود