کاهش تقاضا برای خرید تایر/ بساط بازار سیاه جمع می‌شود؟

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران از حذف بازار سیاه تایر خبر داد و گفت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که در حال حاضر با تعادل در عرضه و تقاضا در یک ماه آینده این بازار سیاه از بین می‌رود.

جمال میرزایی، عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران در گفتگویی با بیان اینکه کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش عرضه این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی در این راستا افزود: مشاهده میدانی حاکی از آن است که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران اظهار کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

میرزایی با بیان اینکه نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است، گفت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود