معرفی خودرو؛

رنو کولیوس جدید؛ رقیبی برای تویوتا راوفور

از مهم ترین خودروی شاسی بلند رنو در بازارهای جهانی می توان به خودروی شاسی بلند رنو کولیوس اشاره کرد که نسل دوم آن سال 2017 معرفی شد و با تحول بزرگ خود در بخش ظاهری و باطنی، توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند و حتی توانست شانس حضور در ایران را نیز داشته باشد.

این خودرو در بازار کشور رقیبی برای تویوتا راوفور محسوب می شد که در بخش فنی بویژه پیشرانه محرک و خروجی قدرت و گشتاور با تویوتا راوفور تقریبا برابر بوده و می تواند رقابتی سخت با آسیایی کهنه کار بازارهای جهانی داشته باشد.

طراحی رنو کولیوس جدید

شاید بتوان دلیل اصلی شکست مدل قبلی رنو کولیوس در بازارهای جهانی را طراحی نه چندان جالب آن معرفی کرد، اما خوشبختانه در نسل جدید و با الگوبرداری از طراحی نسل جدید این شرکت که قبل از شاسی بلند کولیوس بر روی سدان رنو تلیسمان شاهد آن بودیم، دیگر اثری از قیافه کسالت آور نسل اول نیست و زبان جدید طراحی رنو باعث شده تا با یک خودروی شاسی بلند جذاب در نسل دوم مواجه باشیم.

رنو کولیوس جدید از نمای روبرو تقریبا همان طراحی رنو تلیسمان را داراست، اما بر روی رنو کولیوس این طراحی بزرگ تر و برجسته تر شده تا با ویژگی یک خودروی شاسی بلند همخوانی داشته باشد.

از زیبایی های چهره این خودرو می توان به چراغ های مخصوص روز آن اشاره کرد که از بالای چراغ های اصلی شروع شده و در ادامه با حالتی L شکل، تا میانه سپر جلو پایین آمده و مهم ترین مولفه زیبایی رنو کولیوس در نسل جدید را تشکیل داده است.

مشخصات فنی رنو کولیوس جدید

رنو کولیوس از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری بهره می برد که توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 223 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس X-Tronic CVT به هر 4 چرخ خودرو منتقل می کند.

رنو کولیوس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.

مصرف سوخت رنو کولیوس به طور طور میانگین 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی است که برای یک خودروی شاسی بلند 1607 کیلوگرمی عددی قابل قبول تلقی می شود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که موتور، گیربکس، پلتفرم و تعلیق رنو کولیوس کاملا با نیسان X-Trail یکسان است.

امکانات ایمنی و رفاهی رنو کولیوس جدید

رنو کولیوس به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو و پرده ای مجهز است. همچنین این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات یورو انکپ شده و خودروی ایمنی در تصادفات محسوب می شود. وجود امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و رادار نقطه کور نیز تجربه رانندگی با این خودرو را ایمن تر می کنند.

رنو کولیوس جدید از نظر امکانات رفاهی نیز در وضعیت خوبی است؛ صندلی های جلو برقی مجهز به گرمکن و سردکن، کرنر لایت (مه شکن جلو با قابلیت چرخش با فرمان)، سنسور پارک 360 درجه به همراه دوربین عقب، سقف پانورامیک برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، آینه وسط الکتروکرومیک خودکار، کروز کنترل و اسپید لیمیتر، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای، جا لیوانی خنک شونده، ترمز پارک برقی، خروجی برق 12 ولت صندوق عقب، سنسور نور، سنسور باران، سنسور TPMS و قابلیت قفل هوشمند درب ها از طریق کلید رنو از جمله امکانات قابل ذکر این خودرو هستند.

بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود