معرفی خودرو؛

سیتروئن C3؛ یک کراس اوور جمع‌وجور!

دنیای خودروها در سال 2002 با یک کراس اوور جمع و جور B به نام سیتروئن C3 آشنا شد.

خودرویی که همواره دیفرانسیل جلو بوده است و در سه سگمنت عرضه شده است که تنها سگمنت سوم که در سال 2016 معرفی شد، توسط سایپا-سیتروئن به ایران راه یافت.

این خودرو روی پلتفرم PSA PF1 ساخته شده و جالب است بدانید که خودروهای دی اس 3 و پژو 208 و سیتروئن C4 کاکتوس هم روی همین پلتفرم ساخته شده اند.

موتورهای بکار رفته روی سیتروئن C3 دقیقاً 1.2 و 1.6 بنزینی و 1.5 و 1.6 لیتری دیزلی هستند. سیتروئن C3 در نسل سوم، تنها در ایران و اسلواکی تولید شده اند.

طراحی سیتروئن C3

اگر با محصولات مدرن سیتروئن در بازار جهانی آشنا باشید این موضوع را خوب درک کرده اید که این شرکت خودروسازی اساسا به نوآوری های کاربردی علاقه فراوانی دارد و با توجه به این موضوع سیتروئن C3 نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان مهمترین نماد این تفکر را در ساخت ضربه گیر کاملا بزرگ و مشکی رنگ در نمای جانبی دانست که به لطف بالشتک های بادی قصد دارد تا بیش از هر خودرو دیگری، بدنه را از گزند تصادفات جزئی درون شهری حفظ نماید.

استفاده از چنین قطعه ای در زمانی که بسیاری از خودروسازان اساسا زه های بدنه را حذف کرده اند، نشان می دهد که طراحان سیتروئن نه تنها علاقه ای به پیروی از الگوهای سایر خودروسازان ندارند، بلکه قصد دارند تفکر کاربردی و شجاعانه خود را حتی با رنگی متضاد رنگ بدنه به رخ دیگر خودروهای بازار بکشانند.

اما خارج از همه این موارد موضوعی که کاملا روشن و واضح است این است که سیتروئن C3 کاملا مدرن طراحی شده و در نمای جلو حتی چهره ای خشن نزدیک به خودروهای کراس اوور یا هاچ بک کراس های جذاب را به نمایش گذاشته است، در نمای جانبی نیز به لطف استفاده از بچه گلگیرهای مشکی رنگ همین رویه تکرار شده است.

با این حال در نمای عقب از خشونت طراحی C3 کاسته شده و با حذف شدن خروجی اگزوز و پنهان کردن آن در زیر بدنه، شاهد یک هاچ بک نسبتا معصوم هستیم که البته این ظاهر می تواند مصداقی برای مثال معروف گرگی در لباس میش باشد!

 

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود