WorldCoin و تاریخچه آن

ورلد کوین (WorldCoin) از جمله ارزهای دیجیتالی است که پا به عرصه این بازار گذاشته و حامیان خود را یافته است و طبق گفته مدیران خالق این ارز آن ها از تابستان ۲۰۲۱ مشغول کار روی این پروژه بوده‌اند.

 معرفی WorldCoin

ورلد کوین پروژه‌ای از ارزهای دیجیتال است که سازنده چت جی‌پی‌تی خالق آن بوده است.

توکن این شبکه WLD نام دارد و سیستمی است که می‌توان با استفاده از آن تفاوت انسان و ربات را مشخص کرد.

سم آلتمن (Sam Altman)،‌ مدیرعامل اوپن اِی‌آی، در نخستین روز مرداد ماه اعلام کرد پروژه ورلد کوین به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است و در صحبت‌های خود از توکن WLD به‌عنوان توکنی نام برد که مردم می‌توانند با استفاده از آن یک شخصیت منحصربه‌فرد داشته باشند.

در واقع مهمترین تفاوت ساختاری ورلد کوین و ارزهای دیجیتال موجود در بازار این است که، در پروژه‌های دیگر شما با سرمایه‌گذاری توکن می‌گیرید، اما در ورلد کوین شما توکن می‌گیرید چون آدمید!

 

جالب است بدانید که، کمی پس از راه‌اندازی این پروژه، ۲میلیون کاربر جذب این پلتفرم شدند و در حال حاضر، کاربرانی که از نقاط جغرافیایی خاص اقدام به ثبت نام در ورلد کوین کنند، جایزه خواهند گرفت.

شیلی، سودان، فرانسه و اندونزی از جمله کشورهایی هستند که ورلد کوین در آنها فعالیت می‌کند. با این حال بسیاری دیگر از کشورها هم فعالیت ورلد کوین را ممنوع کرده‌اند.

همانطور که اشاره شد، ورلد کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال، دارای تفاوت‌های ساختاری فراوانی با ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم است.

پروژه ورلد کوین شامل یک هویت دیجیتال به اسم ورلد آیدی (World ID) است و با توجه به این موضوع در این مکانیزم، افراد به‌خاطر انسان‌بودن توکن دریافت می‌کنند!

این موضوع به این معناست که ورلد کوین در نظر دارد وضعیت مالی کاربرانش را بهتر کند که در نوع خودش هدفی عجیب به حساب می‌آید.

تاریخچه توسعه ورلد کوین

شبکه‌ ورلد کوین توسط سم آلتمن مدیرعامل Open AI (شرکت توسعه‌دهنده ChatGPT)، به همراه همکاران او الکس بلانیا (Alex Blania) و مکس نووندسترن (Max Novendstren)  در ۲۴ جولای ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد.

مدیران این پروژه اعلام کرده اند که، آنها از تابستان ۲۰۲۱ مشغول کار روی آن بوده‌اند.

 آلتمن برای راه‌اندازی این پلتفرم، شرکت Tools for Humanity یا TFH را راه‌اندازی کرد؛ شرکتی که سرمایه‌گذاران بزرگی مانند Blockchain Capital ،Bain Capital Crypto ،Tiger Global ،Khosla و a16z را دارد  و این شرکت‌ها تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون دلار به TFH تزریق کرده‌اند.

 

هدف ورلد کوین چیست؟

الکس بلانیا CEO ورلدکوین در مصاحبه‌ای اینطور بیان کرده است که هدف اولیه پروژه WorldCoin راه‌اندازی توکنی است که مالکیت آن تحت اختیار انسان‌ها باشد؛ یعنی شما صرفا به این دلیل که انسان هستید، توکن دریافت می‌کنید.

به طور کلی این پروژه دارای دو هدف عمده است؛

 اولی دسترسی انسان‌ها به اقتصاد جهانی به صورت عادلانه و یکسان.

هدف دوم هم همین مسئله احراز هویت بیومتریک است؛ آن هم در شرایطی که حریم خصوصی افراد همچنان حفظ می‌شود.

ورلد کوین از طریق هویت دیجیتال منحصر‌به‌فرد می‌تواند نقش مهمی در احراز هویت در دنیای آنلاینی ایفا کند که هوش مصنوعی هم به شکلی پیشرفته در آن رو به رشد است.

 اپراتورهای WorldCoin چه کسانی هستند؟

اپراتورهای ورلدکوین افرادی هستند که دستگاه‌های Orb‌ را در سراسر جهان اداره می‌کنند.

آنها می‌توانند WorldCoin یا پول فیات را از طریق معرفی این پروژه به جوامع و کمک به افراد برای ثبت‌نام World ID به دست آورند، البته توجه داشته باشید که این افراد تحت استخدام بنیاد ورلدکوین نیستند و عملیات خود را به صورت مستقل و جداگانه انجام می‌دهند که با توجه به این موضوع طبیعی است که هزینه‌هایی که هم دریافت می‌کنند، برای خودشان است.

 

انتهای پیام/


نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود