ایران صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا را آغاز کرده است

مدیرعامل شرکت تولیدکننده تجهیزات ریلی با اشاره به صادرات قطعات ریلی به اروپا گفت: از سال گذشته مذاکراتی را با عراق، ترکیه، کوبا، لهستان و افغانستان مذاکرات را برای صادرات قطعات ریلی انجام داده‌ایم.

مرتضی ملانژاد، مدیرعامل شرکت تولیدکننده تجهیزات ریلی درباره ظرفیت تولید لکوموتیو در کشور، گفت: اگر طی 15 سال اخیر تولید لکوموتیو تداوم داشت امروز نیازی به واردات لکوموتیو نداشتیم و عده ای برای خرید لکوموتیو دست دوم به چین و برزیل سفر نمی‌کردند.

وی در ادامه به صادرات قطعات ریلی، اشاره کرد و گفت: از سال قبل مذاکراتی را با عراق، ترکیه، کوبا، لهستان و افغانستان مذاکرات را برای صادرات قطعات ریلی انجام داده ایم و در حال حاضر نیز با افغانستان تفاهمنامه ای را امضا و ارائه خدمات را آغاز کرده ایم.

ملانژاد امروز همکاری با عراق همکاری آغاز شده است و براین اساس مقرر شده تا به طرف عراقی خدمات تعمیراتی ارائه دهیم.

سبحان نظری، رئیس انجمن شرکت‌های ریلی نیز با بیان اینکه بخش حمل‌ونقل ریلی کشور به لحاظ کمی و کیفی افت داشته است، گفت: این در حالی است که در مقابل افت بخش ریلی، بخش جاده ای رشد سریعی داشته است. به‌عنوان مثال سال گذشته 9 درصد رشد داشته و بار ریلی 4 درصد افت.

وی با بیان اینکه طبق برنامه های توسعه ای قبل و برنامه هفتم توسعه سهم بار و مسافر ریلی به ترتیب به 30 و 20 درصد افزایش یابد، اظهار کرد: در حال حاضر سهم خطوط ریلی از حمل بار 7 درصد است. در بخش مسافری نیز 1.5 تا 2 درصد سفرهای مردم با قطار انجام می شود.

نظری همچنین گفت: با وجود برنامه‌های توسعه ای اعلام می شود نیازی به واگن باری نداریم و اگر نیازی نیست، بخش خصوصی سرمایه‌های خود را از این بخش خارج کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود