قیمت گوشت‌ منجمد به کمتر از ۳۰۰ هزار تومان رسید

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با بیان اینکه قیمت گوشت‌های منجمد موجود در بازار کمتر از ۳۰۰ هزار تومان است، گفت: قیمت دام نیز به زودی شاهد روند کاهش قیمت خواهد بود.

منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در گفت‌وگویی از روند رو به بهبود عرضه بره نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و اظهار کرد: افزایش عرضه دام زنده خصوصا دام زیر یکسال و کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت دام زنده در بازار نسبت به دو هفته گذشته شده است.

وی در این راستا افزود: براین اساس، قیمت دام زنده سبک به صورت نقد به کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و مدت دار ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و قیمت گوساله کشتاری نیز کیلویی ۱۸۵ تا ۲۰۵ هزار تومان  رسیده است که طبیعتا می‌تواند بر قیمت گوشت نیز اثرگذار باشد.

پوریان با بیان اینکه گوشت‌های وارداتی بازار را اشباع کرده  است، ادامه داد: معمولا هر سال در این فصل و ماه مشابه این کاهش قیمت صورت می‌گیرد.

وی گفت: البته این نکته نیز حائز اهمیت است که ورود گوشت‌های منجمد گوسفندی و گوساله و گوشت‌های وارداتی بازار را اشباع کرده است و این امر به این معناست که ثبات و کاهش قیمتی که از اسفندماه در بازار گوشت مشاهده می‌شود، به دلیل همین واردات است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت دام سبک کشور ۷۲ میلیون راس می شود که از این میزان ۴۲ میلیون راس مولد و ۳۰ میلیون راس بره زیر یکسال و کشتاری است، افزود: در صورتی که تولید بهاره را نیز به آن اضافه کنیم جمعیت  افزایشی خواهد شد. همچنین گوساله آماده  کشتار زیاد، ولی تقاضای کشتار کم است.

پوریان افزود: در حال حاضر قیمت گوشت‌های منجمد موجود در بازار کمتر از ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم وارداتی نیز ۳۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است و هیچ کمبودی وجود ندارد.  

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود