تبدیل سیستان و بلوچستان به یکی از شاهراه‌های اصلی تردد کالاهای ترانزیتی در منطقه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه ریلی چابهار - زاهدان - میلک - سرخس، چابهار، اظهار کرد: این امر می تواند سیستان و بلوچستان را به قطب بسیار مهم اقتصادی و تبدیل به یک نگین راهبردی، ترانزیتی در منطقه خواهد کرد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح ۱۸۲ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان در گفتگویی با بیان اینکه این منطقه کریدور ریلی شمال - جنوبی محسوب می‌شود که یکی از محورهای مهم آن در قطعه چابهار به زاهدان قرار دارد، تصریح کرد: البته قطعه زاهدان به خاش حدود یک و نیم سال گذشته در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: محور بعدی ۴۵۰ کیلومتر از چابهار تا محدوده خاش است که تاکنون منابع خوبی به این پروژه تزریق شده و بزودی نیز منابع جدیدی به آن تعلق می‌گیرد تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعات شمالی از زاهدان تا میلک از یک طرف، زاهدان تا خراسان جنوبی از سوی دیگر کار این پروژه به سمت خراسان مرکزی و منطقه سرخس در ۱۶ جبهه کاری در حال انجام است، که بیش از ۱۵ پیمانکار در جبهه‌های مختلف قطعات شمالی در حال کار هستند، گفت: این یکی از اصلی ترین پروژه‌ها و بزرگترین پروژه ریلی کشور خواهد بود و همین طور به غیر اهمیت حوزه ریلی اهمیت راهبردی و منطقه‌ای قابل توجهی دارد.

بذرپاش افزود: در کنار قراردادی که اخیرا با کشور هند در بندر شهید بهشتی چابهار منعقد شد و با توجه به توسعه فرودگاهی که در منطقه چابهار انجام می‌شود مجموع این بسته بسته‌ای بسیار مناسب فرودگاهی، بندری و ریلی خواهد بود که قطعا سیستان و بلوچستان را متحول خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعا با این اقدام چابهار تبدیل به قطب بسیار مهم و یک نگین راهبردی - ترانزیتی در منطقه خواهد بود و سیستان و بلوچستان اصلی ترین تاثیر مستقیم اقتصادی در حوزه عملیات گسترده ترانزیتی را خواهد دید.

وی همچنین گفت: این اقدام سیستان و بلوچستان را به یکی از شاهراه‌های اصلی تردد کالاهای ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود