افزایش سقف تأمین مالی جمعی به 50 میلیارد تومان

 رئیس سازمان بورس گفت: سقف تأمین مالی جمعی از 13 خردادماه 1403 از 25 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان افزایش یافته است.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین رونمایی از تامین مالی جمعی ارزی در فرابورس تاکید کرد: این ابزار از جهات متعددی قابل توجه است اما به واسطه اینکه یک نهاد بلوغ‌یافته در مجموعه نهادهای نظام تامین مالی کشور از بدنه بازار سرمایه اقدام به طراحی آن کرده، دارای اهمیت دوچندان است.

وی با بیان اینکه تامین مالی جمعی به جهت جنس مشارکت‌کنندگان ویژگی منحصربه‌فردی دارد و آن‌ حضور عامه مردم در این نهاد برای تامین مالی است، مسئله اراده جمعی را نیز برای این نظام تامین مالی حائز اهمیت دانست و افزود: امروز شاهد به ثمر نشستن همت جمعی و نقش‌آفرینی چندین مجموعه از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در راه‌اندازی پروژه تامین مالی جمعی ارزی بودیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین ضمن اشاره به ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در برخی انواع صندوق‌ها مثل صندوق املاک و مستغلات اگر هماهنگی‌های بین دستگاهی بیشتر شود و توسعه یابد و هم‌افزایی‌های لازم میان طرح‌های وزارت راه و سایر نهادها مثل سازمان بورس و فرابورس صورت گیرد، نتایج خوبی رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیزدر این جلسه تاکید کرد: تأمین مالی جمعی ارزی قطعا می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی برای اقتصاد کشور داشته باشد، این ابزار در ادامه توسعه و معرفی ابزارهای مختلف مالی که در طول سا‌ل‌های گذشته داشتیم، در حال معرفی است.

وی ادامه داد:  هم اکنون در حوزه نهادسازی و ابزارسازی در بازار سرمایه در مرحله خوبی هستیم و در مقایسه با بورس‌های منطقه‌ای، جزو کشورهای دارای ابزارهای کامل در بازار اولیه و ثانویه هستیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه ضمن تأکید بر اینکه ضریب نفوذ بازار سرمایه در شرایط مناسبی قرار دارد، اظهار کرد: با توسعه ابزارها و نهادها در بازار سرمایه و با در نظر گرفتن شعار سال 1403، میزان تأمین مالی از طریق بازار سرمایه را در برآوردهای بخش‌های مختلف و ابزارهای متنوع 100 درصد افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه شاه‌بیت موفقیت این برنامه‌ریزی‌ها بازگشت اعتماد به بازار سرمایه است، افزود: در سنوات گذشته به دلایل مختلف خدشه جدی به اعتماد سرمایه‌گذاران وارد شد که باید ترمیم شود.

رئیس سازمان بورس از افزایش سقف تأمین مالی جمعی به 50 میلیارد تومان خبر داد و گفت: سقف تأمین مالی جمعی از امروز (13 خردادماه 1403) از 25 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان افزایش یافت و برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط نیز تا یک ماه آینده مسیر جدیدی معرفی خواهد شد تا سرعت تأمین مالی از بازار سرمایه با اعداد کوچک نیز سرعت بگیرد.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود