آیفون 16 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

انتظار می‌رود اپل سری آیفون 16 را در هفته دوم شهریور رونمایی کند.

همامنطور که می‌دانید اپل تا چند ماه دیگر از آیفون 16 خود رونمایی می‌کند. اما با توجه به اینکه اپل طبق معمول حرفی نمی‌زند، شایعات بسیاری درباره ویژگی‌های ادعایی نسل بعدی آیفون‌ها در فضای در حال پخش است که حاکی از آن است که نسخه معمولی آیفون جدید چندین ارتقا جدید داشته باشد و حتی ممکن است دکمه Action جدید را که در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس وجود داشت، با به‌روز‌رسانی به کار گیرد.

اپل در سال گذشته یک دکمه فیزیکی جدید به نام «دکمه اکشن» اضافه کرد که به کاربرانش این امکان را می‌داد تا طیف وسیعی از کارها را با آن انجام دهند.

 این دکمه از روشن کردن چراغ‌قوه گرفته تا راه‌اندازی چت‌جی‌پی‌تی در حالت صوتی و همچنین دسترسی به میانبرهای مختلف یا برقراری تماس فیس‌تایم را قابل استفاده می‌کرد.

طبق گزارش‌های MacRumors، در آیفون 16 یک دکمه فیزیکی جدید دیگر به نام «دکمه ثبت» (Capture) نیز تعبیه شده که مانند دکمه شاتر دوربین برای گرفتن عکس و فیلم عمل می‌کند. 

اما از نظر طراحی، ممکن است آیفون 16 در نگاه اول شبیه نسل قبلی خود به نظر برسد، اما شایعات حاکی از آن است که این غول فناوری جهت‌گیری لنز دوربین را از مورب به عمودی تغییر می‌دهد تا امکان ضبط ویدئو فضایی (Spatial Video) را فراهم کند.

از سوی دیگر‌حدس و گمان‌ها حاکی از آن است که آیفون بعدی اندازه صفحه‌نمایش مشابه نسل قبلی خود را خواهد داشت، اما اپل ممکن است از متریال به‌صرفه‌تر در مصرف انرژی برای نمایشگر استفاده کند. 

طبق اطلاعات منتشر شده اپل در حال کار روی چیپ‌های جدیدی برای سری آیفون 16 است که با فرایند ساخت سه نانومتری TSMC ساخته می‌شوند.

از سوی دیگر جزئیات دقیقی پیرامون این موضوع منتشر نشده است و به نظر می‌رسد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس ممکن است از تراشه بایونیک A18 و مدل‌های پرو از بایونیک A18 پرو قدرت بگیرند. همچنین انتظار می‌رود گوشی‌های جدید از طراحی حرارتی مبتنی بر گرافن برای رفع مشکلات داغ شدن استفاده کنند.

اما یک شایعه دیگر  که مطرح می‌شود آن است که آیفون 16 در هفت رنگ عرضه می‌شود؛ آبی، صورتی، زرد، مشکی، سبز، سفید و بنفش که با این وجود مینگ-چی‌کو، تحلیلگر اپل، مدعی است که گوشی آینده در رنگ‌های مشکی، سبز، صورتی، آبی و سفید عرضه می‌شود.

با همه این تفاسیر انتظار می‌رود اپل سری آیفون 16 را در هفته دوم شهریور رونمایی کند و گوشی‌های هوشمند یک هفته بعد از آن به فروش برسند اما هیچ صحبتی از این موضوع نشده نشده است که آیا این غول فناوری قیمت گوشی‌ها را نسبت به سال گذشته ثابت نگه می‌دارد یا کمی افزایش می‌دهد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود