صادرات ۱۰۰ میلیون دلار کفش ایرانی در سال 1402

رئیس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران گفت: حدود ۱۰۰ میلیون دلار کفش ایرانی در سال گذشته صادر شده است.

جواد شعبان‌زاده، رئیس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران در اظهاراتی با بیان اینکه شناسایی بازارهای جدید را از 1401 در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: براین اساس 34 کشور مقصد صادراتی کفش را شناسایی کرده ایم و معرفی کفش و نمونه محصول ارائه شده است.

وی ادامه داد: اکنون در مرحله اعتمادسازی و ارائه طرح های مختلف و کیفیت کفش ایران به سایر کشورها هستیم و ارتباط خوبی برای توسعه تجارت با تجار برقرار کرده ایم و اغلب کفش هایی از ایران صادر می شود در پایه چهار دلاری و ارزان قیمت است و به دنبال افزایش سهم صادرات در کفش های گرانقیمت هستیم.

رئیس کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به ورود ایران به بازار کشور های cis، گفت: حدود ۱۰۰ میلیون دلار کفش ایرانی در سال گذشته صادر شده و علاوه بر کشورهای همسایه بازار های جدیدی نیز شناسایی شده است.

 شعبان‌زاده با بیان اینکه ورود کفش قاچاق در سال‌های گذشته روند کاهشی داشت، اما در این دو سال اخیر افزایشی شد به طوری که رشد 70 درصدی قاچاق را شاهد هستیم، افزود: ایران رتبه یازدهم صنعت کفش را در جهان داراست، همچنین قم قطب تولیدی کفش است که بیش از 70 درصد صادرات کفش کشور مربوط به این شهر است.

وی اظهار کرد: قیمت های مواد اولیه در صنعت کفش کشور ما بیشتر از سایر کشورهاست.

شعبان‌زاده همچنین گفت: رشد سریع این صنعت میزان تقاضا برای برگزاری این نمایشگاه را بالا برده است. در صنعت کفش و تولیدات آن، اتفاق هایی افتاده است به خاطر تغییر سلیقه و مُد است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود