شناسایی ۳۶۲ هزار هکتار زمین در قالب شهرهای جدید ساحلی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: این شرکت بمنظور توسعه اقتصاد دریامحور و در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اقدام به شناسایی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار مساحت در شهرهای جدید ساحلی جنوب کشور کرده است.

سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شناسایی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار مساحت در قالب شهرهای جدید ساحلی در سواحل جنوب کشور خبر داد و گفت: این مساحت علاوه بر ۱۰۲ هزار هکتار مساحت تامین شده برای نهضت ملی مسکن بوده و بستری برای رفع دغدغه مردم و دولتمردان درباره تامین زمین و مسکن پایدار برای سال‌های آتی است.

وی در این راستا تصریح کرد: علاوه بر این موارد، تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در سواحل جنوبی کشور، افزایش توان رقابتی کشور در اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، توانمندسازی جامعه محلی و ایجاد فرصت‌های پایدار برای توسعه شهری و روستایی در کشور از دستاوردهای این ابرپروژه ملی در آینده خواهد بود.

غفوری همچنین افزود: طی یک سال گذشته، با تاکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونتگاه جدید ساحلی، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی، مطالعات ساختاری فضایی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار، آماده شده و با تهیه طرح‌های اجرایی، مراحل عملیاتی آنها آغاز شده است.

وی همچنین گفت: در موج نخست طی چهار سال آینده این سکونتگاه‌ها می‌تواند پذیرای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت از اقصی‌ نقاط کشور باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه انتظار می‌رود در موج‌های بعدی، این سکونتگاه‌ها بزرگ‌ترین کارگاه تولید مسکن و شهرسازی کشور و جاذب جمعیت چند میلیون نفری و فعالیت‌های گوناگون باشد، تصریح‌کرد: این موضوع علاوه بر تضمین تامین نیاز آینده زمین و مسکن در کشور، متضمن توسعه پایدار اقتصادی و زیست‌محیطی کشور و جامعه محلی در بلندمدت خواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود