2.8 میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک‌ها تعیین تکلیف شد

معاون ارزی بانک مرکزی از تعیین تکلیف مطالبات ارزی بانک‌ها خبر داد و گفت: سرانجام پس از گذشت 8 سال از  ابلاغ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تعهدات ارزی موضوع ماده (۴۶) قانون مزبور تعیین تکلیف نهایی شد و در مسیر تسویه قرار گرفت.

محمد آرام، معاون ارزی بانک مرکزی از تعیین تکلیف 2.8 میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک‌ها خبر داد و گفت: از اواخر سال 1402 با اهتمام ارکان مختلف بانک مرکزی و بویژه هیئت‌عامل و رئیس کل محترم بانک، تعیین تکلیف نهایی این موضوع مهم و تاثیرگذار بر وضعیت مالی بانک‌ها و تعداد زیادی از شرکت‌ها و بازرگانان فعال در حوزه تجارت خارجی در اولویت این بانک قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با فراهم شدن بستر اجرایی مورد نیاز، بانک مرکزی آمادگی خود را برای  تعیین تکلیف نهایی و تسویه تعهدات ارزی قطعی احراز شده در ارتباط با ماده قانونی مورد اشاره اعلام کرده است، تصریح کرد: با توجه به این امر فرآیند شناسایی و ثبت بدهی ارزی متناظر با تعهدات ارزی احصاء شده در دفاتر مالی بانک مرکزی نیز در حال انجام است.

معاون ارزی بانک مرکزی همچنین افزود: در نتیجه این اقدام مهم از طرف بانک مرکزی ، زمینه تعیین تکلیف و تسویه بیش از 2.8 میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک‌ها فراهم می شود.

آرام با بیان اینکه این اقدام علاوه بر بهبود شفافیت ترازنامه بانک‌ها، بستر لازم برای تعیین تکلیف و تسویه نهایی تعهدات ارزی گذشته و آزادسازی وثایق تعداد زیادی از شرکت‌ها، تجار و فعالین اقتصادی را در ارتباط با چندین هزار ثبت سفارش، فراهم خواهد کرد، افزود: این موضوع می‌تواند ترازنامه تعدادی از بانک‌های دولتی و برخی از بانک‌های فعال در بورس را نیز متاثر کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود