صنعتگران باید به سمت بین‌المللی کردن کالاها و محصولات حرکت کنند

وزیر صمت با بیان اینکه تحول بزرگی در صنعت کشور با سیاستگذاری صورت گرفته است، تاکید کرد: بخش صنعت باید به سمت محصولات دانش بنیان و صادرات محور حرکت کند.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ساخت محصولات داخلی به کمک فناوری‌های موجود اظهار کرد: باید یک مهندسی قوی و خلاقانه بر روی تولید کالاها صورت گیرد و ارزش افزوده را ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه موفق شده‌ایم با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در دولت سیزدهم محصولات سفارش بنیان را داشته باشیم که نیاز به رفع تعهد ارزی ندارد، افزود: در بخش صنعت موفقیت های بزرگی در حمایت از دانش بنیان ها صورت گرفته است.

وزیر صمت در این راستا تصریح کرد: دانش بنیان ها می توانند با خلق ارزش افزوده در سایر کشورها تولیدات انجام دهند و کشت فراسرزمینی و ارزش افزوده داشته باشند به شرطی که ثمره آن را به کشور بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت ایرانیان مقیم در کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در صنعت دانش بنیان ها نیز می توان استفاده کرد، به بسته حمایتی از دانش بنیان ها اشاره و اظهار کرد: از صادرات محصولات دانش بنیان با اختصاص تسهیلات ارزی و سایر مشوق ها با استفاده از ظرفیت سایر نهادها حمایت می کنیم و بحث تعهد ارزی را با حضور رئیس کل بانک مرکزی پیش می بریم.

وی‌تاکید کرد: صنعتگران باید به سمت بین المللی کردن کالاها و محصولات حرکت کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود