استقرار مرکز پایش راهداری در پایانه مرزی خسروی در ایام اربعین

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی مرکز پایش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور رصد ناوگان حمل و نقل در پایانه مرزی خسروی مستقر خواهد شد.

فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بمنظور هوشمندسازی راه‌های کشور به ویژه ایام اربعین حسینی و تأمین ناوگان حمل و جابه‌جایی زائران در پایانه‌های هشت‌گانه کشور از اربعین ۱۴۰۲ تا اربعین امسال ۲۶۵ سامانه به سامانه‌های هوشمند اضافه شده است، گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۱۹۱ سامانه حمل و نقل هوشمند وجود دارد که در پایان سال ۱۴۰۳ این عدد به ۳۱۰ سامانه خواهد رسید.

وی در این راستا افزود: با توجه به این‌که مرز خسروی محل گذر زائران اربعین حسینی است، در ایام اربعین حسینی مرکز پایش راهداری و حمل و جاده‌ای در پایانه خسروی استقرار می یابد. 

فخاران تصریح کرد: در مرکز پایش راهداری در پایانه مرزی خسروی، ناوگان حمل و نقل عمومی رصد می‌شوند و همچنین با توجه به میزان ورود و خروج زائران اربعین حسینی ناوگان آن‌ها تأمین می‌شود که با هماهنگی با دستگاه‌های استانی سفر ایمنی را برای زائران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه استان کرمانشاه ، استان مرزی محسوب می‌شود و در کریدور غرب به شرق کشور قرار دارد، افزود:  با توجه به این موضوع استان کرمانشاه به طور طبیعی در زمینه اعتبار تخصیص یافته و سایر اقدامات در حوزه‌ راه‌ها، حمل و نقل و هوشمندسازی یکی از استان‌های ویژه غرب کشور است و در زمینه هوشمندسازی سهم قابل توجهی دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین اظهار کرد: سازمان راهداری بدنبال آن است تا بتواند مسیر ایمن و با صرفه اقتصادی برای ترانزیت کشور ایجاد کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود