۸۰ درصد اراضی و شهرک‌های صنعتی سنددار شد

معاون رئیس قوه قضائیه از صدور سند ۶ دان برای ۸۰ درصد از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اجرای قانون جامع حدنگار که دستگاه‌های دولتی بر اساس آن موظفند مستندات اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود به همراه نقشه‌های مختصات جغرافیایی املاک را تهیه و جهت صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار سازمان ثبت قرار دهند، تفاهم‌نامه ای میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا و مبادله شد.

فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ای میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای اجرای قانون جامع حدنگار اظهار کرد: بخشی از این تفاهم اجرایی شده است.

وی در ادامه از رضایت صنعتگران و تولید کنندگان و مراتب قدردانی آنها از اجرای طرح سنددار شدن اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و اظهار کرد: این یک کار جهادی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز مراتب تقدیر خود را از این کار جهادگونه اعلام کرده است.

مقیمی با تاکید بر اینکه این کار نمونه و مصداق بارزی برای تحقق شعار سال است، اظهار کرد: از این رو جلب مشارکت مردم، رضایت واحدهای صنعتی و کاهش دغدغه آن‌ها از اهم محورهای تحقق شعار سال است.

معاون وزیر صمت تسریع در صدور اسناد را از شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: صدور اسناد اراضی در چارچوب این تفاهم نامه هم در شهرک‌های صنعتی دولتی و هم غیردولتی همزمان و در کنار هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این راستا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای سند ۶ دانگ شده‌اند که اقدامی ارزشمند و جهادی است که در مدت کوتاهی با هماهنگی و هم افزایی محقق شده است، افزود: در تهیه نقشه و مستندسازی هیچ هزینه‌ای را از واحدهای صنعتی و تولیدی دریافت نمی‌کنیم و هزینه‌ها بر عهده سازمان ثبت از محل اعتبارات دریافتی است تا کارها سریع‌تر تسهیل شود.

معاون رئیس قوه قضائیه در ادامه از صدور اسناد مالکیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی مانند شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی خبر داد و گفت: بهبود و ارتقا شاخص‌های کسب و کار برای ما مهم است و این امر الگوی خوبی برای سایر بخش‌ها جهت تحقق شعار سال خواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود