متقاضیان نهضت ملی مسکن پرند، چشم انتظار تامین زمین

بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید چشم انتظار تامین زمین و شروع پروژه‌های خود بعد از گذشت دوسال هستند.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصادی، مشکل تامین زمین در شهرهای جدید اطراف تهران در حال حاضر تبدیل به یک معضل جدید شده به طوری که در شهر جدید پرند به دلیل آنکه هنوز اراضی کافی تامین شده بسیاری از متقاضیان همچنان چشم انتظار پرداخت آورده و مشخص شدن اراضی خود برای ساخت هستند.  

بیش از دوسال از وعده رئیس جمهور برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌گذرد اما در شهر جدید پرند هنوز خبری از ساخت و یا حتی مشخص شدن اراضی نیست.

یکی از متقاضیان در شهر جدید پرند به خبرنگار ما گفت: دو سال است که از زمان ثبت نام در پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌گذرد. هربار به شرکت عمران برای پرداخت آورده مراجعه می‌کنیم می‌گویند بعد از مشخص شدن اراضی پیامک ارسال می‌شود اما از آن زمان حدود ۶ ماه گذشته و خبری از پیامک نیست. به مدیران این بخش هم که اعلام می‌کنیم می‌گویند زمین کجا بود.

در همین رابطه جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفته است: در شهر جدید پرند حدود ۷۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که در حال حاضر اراضی برای ۳۵هزار نفر مشخص شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با توجه به آنکه حجم عمده‌ای از ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در پرند هستند و ما در شهر جدید پرند با مشکل کمبود اراضی روبرو هستیم بنابراین با توجه به ظرفیت و اراضی که وجود داشت برای ۳۵ هزار نفر تا به امروز عملیات اجرایی پروژه‌ها را آغاز کرده‌ایم.

او می‌گوید: در ابتدا باید اراضی در این بخش تعیین تکلیف و سپس به متقاضیان اعلام شود که اقدام به واریز آورده خود کنند.

جعفری بیان کرد: یکسری الحاقات جدید در شهر پرند وجود دارد، تعدادی شهرک در اطراف تهران است که در حال برنامه ریزی برای تامین زمین در پرند از طریق آنها هستیم. امیدوار هستیم تا چند ماه آینده مشکل زمین متقاضیان باقی مانده در پرند برطرف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به حجم زیاد متقاضیان نهضت ملی مسکن در پرند و کمبود زمین پیگیری برای الحاقات و ایجاد ظرفیت‌های جدید در دستور کار است که امیدواریم به نتیجه برسد.  

حال باید منتظر باشیم و ببینم تا پایان سال چه برنامه‌ای برای تامین اراضی متقاضیان باقی مانده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود