تکمیل ۷۴ کیلومتر از چهار بانده‌سازی محور هراز

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اهمیت جاده هراز گفت:‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از چهار بانده سازی محور هراز به صورت پیوسته تکمیل شده است و تا پایان سال جاری پنج کیلومتر دیگر نیز آماده بهره‌برداری می‌شود.

محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در تشریح جزئیات پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز در بخش باقی مانده از چهار بانده شدن این بزرگراه در حدود ۷۵ درصد است.

وی تصریح کرد: براین اساس‌ تاکنون ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه «بایجان» و چهار کیلومتر در محدوده تونل «آبشار» تا ورودی شهر «لاسم» به صورت پیوسته چهار خطه شده است.

کدخدازاده با اشاره به تکمیل پنج کیلومتر دیگر از این بزرگراه تا پایان سال جاری گفت: این بخش در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل «وانا» است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه‌داد: ‌در این محدوده یک تونل به طول ۷۰۰ متر، یک پل به طول ۵۰ متر و یک پل ۲۰۰ متری احداث می‌شود که این پل با توجه به محدودیت‌های عرضی مسیر با نصب ۳۵ شمع در حاشیه رودخانه هراز احداث می‌شود و از این نظر یک سازه ویژه به حساب‌ می‌آید.

وی گفت: ۲۷ کیلومتر از عملیات اجرایی دو بانده کردن محور هراز باقی مانده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن پنج‌هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه اعتبار مصوب سال جاری این پروژه ۱۰۴ میلیارد تومان است، گفت: تخصیص‌ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق و موافقت نامه با بانک‌ها در سال جاری نیز در حال پیگیری است.

وی همچنین بر اهمیت این محور شریانی، تاکید و اظهار کرد: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود