متقاضیان چشم انتظار وام ودیعه مسکن هستند

در صورتی که دولت قول افزایش وام اجاره را داده بود متقاضیان همچنان چشم انتظار دریافت این وام هستند.

با نزدیک شدن به اواسط فروردین و اتمام تعطیلات بازار اجاره مسکن داغ می‌شود این در حالی است که مستاجران همچنان چشم انتظار دریافت تسهیلات اجاره مسکن هستند.

به گفته مسئولان سال گذشته وام ودیعه مسکن رشد دوبرابری داشته و میزان آن از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده اما به گفته بسیاری از متقاضیان وام مسکن هنوز پشت درهای بسته بانک‌ها مانده است. این درحالی است که هر روز نرخ اجاره در محلات مختلف افزایش می‌یابد.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه  به وجود آنکه اجاره در بسیاری از مناطق افزایش یافته اما وام اجاره مسکن را کمتر متقاضی دریافت کرده است  گفت: بسیاری از متقاضیان حتی وام ۱۰۰ میلیون تومانی را هم دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: افزایش وام مسکن در بخش اجاره اثر روانی خود را بر بازار اجاره می‌گذارد و این می‌تواند بازار را دچار نوسانات و یا تغییر قیمت کند.

بیگی نژاد با بیان اینکه بازار اجاره مسکن تنها از طریق افزایش تولید و عرضه به آرامش می‌رسد گفت: به طور قطع تزریق واحدهای مسکن مهر و یا واحدهای خالی از سکنه می‌تواند بازار اجاره را به سمت ثبات هدایت کند. پلمب مشاوران املاک و یا راه اندازی سامانه خودنویس اثر چندانی در بازار اجاره مسکن ندارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود