معرفی مشاغل پردرآمد؛

معمار ابری کیست و چه وظایفی دارد؟

شاید در دنیای امروز نام معماری ابری به گوشتان خورده باشد، شاید بدانید کیست و چه کاری انجام می دهد و شاید هم ندانید اما ما برایتان توضیح می دهیم و جالب است بدانید که از  به وجود آمدن این شغل سال‌های زیادی نگذشته است!

شرح وظایف معمار ابر چیست؟

معمار ابری در واقع فردی است متخصص در حوزه تکنولوژی ابری که مسئولیت طراحی سرویس‌های کلاود یا همان ابری بر اساس نیازهای مشتری‌ها را بر عهده دارد.

براساس این تعریف نخستین کاری که یک معمار ابری انجام می‌دهد بررسی نیازمندی‌های مشتری و نیازمندی‌های یک پروژه خاص است.

مرجع اصلی این جایگاه مربوط به توسعه نرم‌افزار است و وظیفه اصلی کسی که در این زمینه تخصص دارد، برنامه‌ریزی و طراحی محیط‌ های ابری است.

مشاوره در مورد توسعه یا اجرای یک پروژه ابری نیز از دیگر وظایف این افراد است و در صورتی که قصد دارید در این زمینه فعالیت داشته باشید، لازم است به درک صحیحی از مفاهیم یکپارچه سازی مداوم و عرضه پیوسته در ابر برسید.

از سوی دیگر علاوه بر این، تخصص در حوزه‌ زیرساخت‌های مبتنی بر ابر و استراتژی‌های ساخت و عرضه نیز از دیگر وظایفی است که یک معمار ابر دارد.

البته علاوه بر این وظایف، مدیریت سازمان‌ها یا محیط های مرتبط نیز بر عهده معمارهای ابر است.

توجه داشته باشید که این متخصصان باید بتوانند با در نظر گرفتن اهداف و تجزیه و تحلیل آن‌ها، زمان درست از رده خارج کردن و جایگزین کردن سامانه تحت نظارتشان را پیش‌بینی کنند و در زمان مناسب بهترین عملکرد را از خود بروز دهند.

متخصصین   حوزه معمار ابری همواره در پی این موضوع هستند که  عملکردهای مورد نیاز سازمان را بشناسند و بدانند که چه اقداماتی برای رسیدن به آن عملکردها باید در دستور کار قرار بگیرند.

مسیر یادگیری و اشتغال در جایگاه شغلی معمار ابر چگونه است؟

در صورتی که قصد دارید به عنوان یک معمار ابر در بازار کار امروز فعالیت داشته باشید، می‌توانید در دانشگاه، در رشته‌های فناوری اطلاعات یا رشته‌های مربوط به کامپیوتر تحصیل کنید، اما بجز آن توجه داشته باشید که لازم است دانش و تخصص کاملی درباره رایانش ابری و کاربردهای آن نیز به دست آورید و برای رسیدن به این دانش، لازم است در دوره‌هایی که در آموزشگاه‌های معتبر برگزار می‌شوند، شرکت کنید یا کورس های به روز را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که برای ورود به بازار کار در حرفه معماری ابر، باید تجربه کاری بالایی داشته باشید تا مدیران و کارفرماها به مهارت‌های شما اطمینان کنند.

با توجه به این موضوع توصیه می‌کنیم مدتی را به عنوان کارآموز در کنار کارشناسان خبره این شغل فعالیت کنید تا دانش تجربی و مهارت‌های نرم لازم را به دست آورید.

بیشتر بخوانید:

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود