پیش‌بینی خرید ۱۵۰ هزار تن گندم در پایتخت

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تحویل گندم در پایتخت، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

جبرئیل برادری، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگویی به رشد ۳۰ درصدی تحویل گندم در پایتخت اشاره کرد و گفت: از مجموع ۴۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم استان تهران، تا امروز بیش از ۸۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است.

وی با بیان اینکه این میزان گندم خریداری شده مربوط به ۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم استان است و خرید تضمینی تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت، تصریح‌کرد: تا امروز تحویل گندم در استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته که رقم قابل توجهی است.

برادری ادامه داد: تحویل گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران به نوبت انجام خواهد شد و تاکنون بیش از ۳۰ درصد پول گندمکاران در کشور پرداخت شده است، اما هنوز نوبت پرداخت مطالبات گندمکاران استان تهران نشده که به‌زودی عملیاتی می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران همچنین به وضعیت مبارزه با آفات و بیماری ها را در سال جاری اشاره کرد و ضمن مطلوب دانستن آن گفت: شبکه های مراقبت در بحث بیماری ها، آفات و علف های هرز مزارع گندم به خوبی عمل کرده اند تا جایی که کیفیت گندم تحویلی مطلوب است.

وی ادامه داد: وضعیت تولید و برداشت، مطلوب است.

برادری همچنین اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری بیش از ۱۵۰ هزارتن در استان تهران خواهد بود، در حالی که در سال گذشته ۱۳۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دولت شده بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود