حوزه نوسازی مسکن نیاز به ابتکارات محلی دارد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به نیاز به ابتکارات محلی در حوزه نوسازی مسکن، تاکید کرد: باید مردم را از زندگی زیر سقف‌های لرزان آگاه کنیم.

محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر نقش کلیدی اعضای شوراهای شهر در ترویج، هدایت و حمایت از شتاب بخشی به بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها خواسته‌ایم تا به عنوان سفیران بازآفرینی شهری، در رزمایش گروه‌های مردمی و جهادی که با هدف آگاه‌سازی ساکنان بافت‌های ناکارآمد در جریان است، ما را یاری کنند.

آئینی در این راستا افزود: امیدواریم تا در آینده نزدیک همه مردم ساکن محلات بازآفرینی شهری از حقوق خودشان هم در حوزه نوسازی و هم ساماندهی آگاه شوند و با مردمی‌سازی واقعی شاهد جهش جدی در این زمینه باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر نیاز به ابتکارات محلی در حوزه نوسازی مسکن، گفت: مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نوسازی مسکن که فرمودند «شاید مصلحت نیست دولت مداخله مستقیم کند، اما سرمایه‌گذاران را به صور مختلف تشویق کنید که خانه‌های چهار طبقه و پنج طبقه مستحکم بسازند که هم دسترسی داشته باشند و هم متناسب با روحیات و فرهنگ ایرانی باشند»، به دنبال تشویق سرمایه گذاران برای حضور در بافت‌های فرسوده هستیم.

آئینی افزود: تاکنون بیش از ۲۹۴ شهر بسته تشویقی بومی مختص خود را تهیه و تصویب کرده‌اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود