مردم منتظر افزایش قیمت بلیت قطار باشند

مدیرعامل راه آهن درباره گرانی بلیت قطار با بیان اینکه منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار، هستیم گفت: در این راستا با درخواست شرکت‌ها برای افزایش قیمت بلیت موافقت شده است.

سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن در گفتگویی درباره این موضوع که چرا طی خرداد و تیر امسال پیش فروش بلیت قطارهای مسافری دو مرحله‌ای انجام می شود و اینکه آیا این نوع فروش به درخواست افزایش قیمت شرکت ها مربوط است یا خیر، اظهار کرد: افزایش سنواتی در بحث تعرفه ها انتظار بخش خصوصی است که به حق است.

وی در ادامه تصریح کرد: درخواست افزایش قیمت، باید در مراجع قانونی مطرح شود و پس از طرح در شورای عالی ترابری به ستاد تنظیم بازار برود، که این مراحل طی شده و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار هستیم که متناسب با آن قیمت بلیت قطارهای مسافری تغییر می کند.

صالحی همچنین درباره میزان افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری، گفت: نامه محرمانه ای در این رابطه به ستاد تنظیم بازار ارسال شده، اما با خواسته بخش خصوصی موافقت کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل فرآیند 2 پارت از تهاتر نفت (دو فروند کشتی) درباره ظرفیت این کشتی‌ها اظهار کرد: دو کشتی نفتی تهاتر نفت با ظرفیت یک تا دو میلیون بشکه مراحل تهاتر نفت را طی کرده و می توانیم بگوییم در حوزه تامین ملی حوزه ریلی شاهد یک انقلاب هستیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش سانحه ثبت شده در راه آهن خبر داد و گفت:از سال 99 از 238 سانحه ریلی که با تدابیر انجام شده در سال گذشته تعداد سوانح ریلی به 182 سانحه کاهش یافته است و در تمام لکوموتیوهای مسافری دوربین نصب شده که باعث کاهش رفتارهای پرخطر لکوموتیوران ها داشته است. به دنبال نصب دوربین در لکوموتیوهای باری هستیم.

وی در ادامه از جابجایی 29.7 میلیون مسافر در سال 1401 خبر داد و اظهار کرد: سال 1402 با 2 میلیون افزایش یعنی بیش از 31 میلیون جابجایی مسافر، رکود این بخش شکسته شد.

مدیرعامل راه آهن همچنین از رشد 11 درصدی حمل بار ریلی (به لحاظ وزن) خبر داد و گفت: در 33 ماهه دولت سیزدهم بالغ بر 4247 دستگاه انواع واگن به ناوگان ریلی الحاق شده است و از سوی دیگر نیز 3990 واگن باری نو به شبکه وارد شده که تماما با سرمایه گذاری داخلی بوده است.

وی همچنین با اشاره به رشد 103 درصدی تولید واگن باری نو در مقایسه با عملکرد دولت قبل اظهار کرد:در حوزه واگن مسافری نو و بازسازی شده‌ است.قیمت‌گذاری دستوری در حوزه مسافری و عدم پرداخت یارانه، جذابیت نسبت حوزه باری کمتر است که با جاری شدن ماده 12 این بخش نیز جذابیت بیشتری برای جذب سرمایه داشته باشد. 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود