افزاش نرخ رشد تشکیل سرمایه در بخش ساختمان در سال ۱۴۰۲

رئیس بانک مرکزی درباره نرخ رشد تشکیل سرمایه در بخش ساختمان اظهار کرد: نرخ رشد تشکیل سرمایه در بخش ساختمان در سال ۱۴۰۲ معادل ۷.۱ درصد و در سال ۱۴۰۱ معادل ۱.۲ درصد بود و این در حالیست که این شاخص در سال ۱۴۰۰ منفی ۷.۱ درصد بوده است.

فرزین، رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه تورم سالانه 16 واحد درصد و تورم نقطه به نقطه 19.9 درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: تقریبا تورم نقطه به نقطه به 34 درصد رسیده است.

وی در این راستا ادامه داد: تورم نقطه به نقطه در سال جاری وارد کانال 20 درصد خواهد شد.

 

فرزین با اشاره به همبستگی بین شاخص بهای تولیدکننده و نرخ ارز حواله نیما، گفت: در دولت شهید رئیسی به دنبال آن بودیم عمق بازار غیر رسمی را کاهش دهیم و مرکز مبادله را جایگزین آن کنیم.

رئیس بانک مرکزی همچنین گفت: نرخ رشد تشکیل سرمایه در بخش ساختمان در سال ۱۴۰۲ معادل ۷.۱ درصد و در سال ۱۴۰۱ معادل ۱.۲ درصد بود و این در حالیست که این شاخص در سال ۱۴۰۰ منفی ۷.۱ درصد بوده است.

وی در این راستا تصریح کرد: همبستگی میان نرخ ارز حواله‌ای نیما و شاخص بهای تولیدکننده با 6 ماه وقفه، 70 درصد کالا و 90 درصد خدمات است و این یعنی تولیدکننده بیش از اینکه از بازار غیر رسمی تاثیر بگیرد از قیمت مرکز مبادله می‎‌گیرد.

 

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم نیز اظهار کرد: متغیر نرخ بیکاری از ۱۲.۲ درصد در سال ۱۳۹۷ به۸.۱ درصد در سال در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود