متوسط سقف اجاره‌بها چقدر شد؟

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه شورای عالی مسکن، از تصویب رقم ۲۵ درصد برای متوسط سقف اجاره‌بها خبر داد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به نوعی آخرین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم بود، متوسط سقف اجاره بها با رقم ۲۵ درصد بود به تصویب رسید.

وی در این راستا تصریح کرد: طبق ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها دولت مکلف شده تا در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره بها را تعیین کند. 

بذرپاش افطود: بر همین اساس پیشنهادات شورای مسکن استان‌ها در خصوص این نرخ گردآوری شد که در این جلسه بررسی شد و به تصویب رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این ارقام ظرف روزهای آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: امیدواریم با این تصمیم بازار اجاره به شکل بهتری کنترل شود.

وی همچنین به مصوبه دیگر این جلسه اشاره کرد و گفت: وام ساخت نهضت ملی مسکن که در سال گذشته به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده بود در جلسه امروز به ۸۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافت.

بذرپاش با بیان اینکه این مصوبه بسیار تاثیر گذار است، افزود: این مصوبه می‌تواند در تامین مالی برای اتمام هرچه سریعتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن موثر باشد.این مصوبه مراحل تصویب را در بانک مرکزی طی می‌کند و به زودی ابلاغ می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود