تحویل۵۶۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی از تحویل۵۶۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان خبر داد و گفت: متوسط رشد مسکن در دوره  ۲۰ سال گذشته ۲.۱ بوده که در طول سه سال گذشته به ۳.۲ رسیده است.

بذرپاش،  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ساخت دو میلیون و ۶۷۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده که ۵۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل مردم شده است، افزود: متوسط رشد مسکن در دوره  ۲۰ سال گذشته ۲.۱ بوده که در طول سه سال گذشته به ۳.۲ رسیده است.

وی ادامه داد: ظرف دوروز آینده ۵۰ هزار واحد مسکونی و ۱۰ هزار زمین به مردم تحویل داده می‌شود.

بذرپاش همچنین گفت: در سه سال دولت سیزدهم شاهد رشد دو برابری صدور پروانه ساخت بافت فرسوده را داشتیم.

 

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی 20 سال است که می‌گویند فرودگاه امام را می‌سازند، اظهار کرد: فاز دوم فرودگاه را آغاز کرده‌ایم و اگر فرودگاه امام به اتمام برساند عملا فرودگاه جدیدی می سازیم و بعد از با یک فرودگاه 50 میلیونی مواجه هستیم.

 

 وی با همچنین اظهار کرد: تا پایان سال چند پروژه کلان ریلی به بهره داری خواهد رسید.

بذرپاش ادامه داد: 10 درصد به راه های اصلی و بزرگراهی کشور اضافه شده است و طی سال گذشته 3 هزار دستگاه کشنده به کشور اضافه شد که منجر به رشد ترانزیت شد.

 

وزیر راه و شهرسازی درباره ترانزیت جاده‌ای اظهار کرد:  ترانزیت جاده‌ای کشور در سال 1402 نسبت به سال 1401 رشد 58 درصدی را تجربه کرد.

وی همچنین گفت: ترانزیت جاده‌ای کشور از 9.3 میلیون تن به 14.750 میلیون تن رسیده است و کل ترانزیت کشور سال گذشته 51 درصد نسبت به سال 1401 رشد داشتو

 

 بذرپاش در ادامه گفت: در حوزه بنادر و دریانوردی افزایش ۲۸ میلیون تن تخلیه و بار گیری یعنی  رشد ۲۲ درصدی را داشته ایم.

وی همچنین افزود: رشد ۴۰۰ درصدی در پرواز های بین المللی و رشد ۱۴۰ درصدی جابجایی مسافر در بنادر را شاهد بودیم.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود