ابلاغ سقف اجاره‌بهای مسکن طی روزهای آتی/ اتمام ۱۳۳ هزار واحد از مسکن‌های مهر باقی‌مانده

بذرپاش نشست وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نهایی شدن تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن اظهار کرد: سقف اجاره‌بها در روزهای آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در اظهاراتی با اشاره به موضوع تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن گفت: با توجه به مصوباتی که در شورای‌عالی مسکن داشتیم و رایزنی‌هایی که با استان‌ها صورت گرفته، سقف اجاره‌بها در روزهای آینده نهایی و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که در ابتدای مسیر اجرای قانون قرار داریم، این امکان نیز وجود دارد که با مقاومت برخی برای عمل به آن روبه‌رو شویم.

بذرپاش اظهار کرد: اما نکته ای که در این میان مطرح می شود آن است که این قانون دست دولت را برای کنترل و آرام کردن بازار در بخش اجاره و خرید و فروش و نظام‌مند کردن مشاوران املاک باز گذاشته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن اشاره به مسکن‌های باقی‌مانده از طرح مسکن مهر گفت: در خصوص مسکن مهر که ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده از دولت‌های گذشته باقی‌مانده بود و با توجه به این که قرار نبود آورده‌ای برای این مسکن‌ها به دست آید، به طور متوسط برای هر واحد از آن ۳۰۰ میلیون تومان منابع نیاز بود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۳۳ هزار واحد از مسکن‌های مهر باقی‌مانده به اتمام رسیده و تحویل مردم شده است، افزود: این موارد از جمله مسکن‌هایی است که مردم بیش از ۱۰ سال برای تحویل آن در انتظار بودند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنا بود پرونده مسکن مهر باقی‌مانده از دولت‌های گذشته تا پایان دولت سیزدهم بسته شود، که برای اتمام این میزان از مسکن مهر، ۳۵ همت منابع صرف شده است و در به اتمام رساندن این پروژه‌ها بزرگ‌ترین مولدسازی تاریخ ایران اتفاق افتاد.

وی همچنین تصریح کرد: در کنار این مسکن‌ها توسعه خدمات روبنایی از جمله مدرسه، مسکن، درمانگاه و... در حال ساخت و ساز است و سرانه خدمات در شهرهای جدید به سرعت در حال افزایش است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود