خرید 5 میلیون تن گندم طی هفته گذشته

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران از خرید ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن گندم تا ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: مجموع این میزان مبلغ ۸۸ همت می‌شود که از این عدد فقط ۴۰.۳ همت پرداخت شده است.   

علیقلی ایمانی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در گفتگوی پیرامون خرید تضمینی گندم اظهار کرد: حدود ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن گندم تا ابتدای هفته جاری خریداری شد که مبلغ آن ۸۸ هزار میلیارد تومان (همت) می‌شود.

وی ضمن اشاره به مطالبات معوق بیش از ۵۰ درصدی گندم، گفت: از این عدد ۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده بود که به اضافه واریزی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در پایان هفته گذشته و ۹ هزار میلیارد تومان هفته جاری مبلغ پرداختی ۴۰.۳ همت شده است.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ادامه داد در حال حاضر در پیک برداشت این محصول استراتژیک قرار داریم و اکثر استان‌های کشور در حال برداشت گندم هستند.

وی با بیان اینکه بنابراین روز به روز میزان خرید افزایش پیدا کرده و به همان نسبت عدد مطالبات بیشتر می‌شود، به افزایش تولید گندم اشاره کرد و گفت: حدود ۲۷۰ هزار تن گندم بیشتر از زمان مشابه سال گذشته خریداری شده اما تأخیر پرداخت موجب نگرانی جامعه کشاورزان شده است.

گفتنی است، بیش از ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خرید تضمینی شده و ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۵۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود