افزایش اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد تخلف است

متوسط سقف اجاره‌بها با رقم ۲۵ درصد به تصویب رسیده است و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی آن دسته از بنگاه‌های املاکی که سقف اجاره‌بها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند.

سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در تهران هم اکنون ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و روستاها ۴۰ میلیون تومان است که براساس اعلام احمد خادمیان، مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن تاکنون یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۵۲ نفر متقاضی این تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۷۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

وی همچنین در این راستا افزود: از تعداد افراد حائز شرایط شناخته شده نیز تعداد یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

خادمیان ادامه داد: بانک‌های عامل نیز تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی را پرداخت کرده‌اند و روند پرداخت تسهیلات رشد یافته است.

از سوی دیگر در آخرین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم متوسط سقف اجاره بها با رقم ۲۵ درصد به تصویب رسید که طبق ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها دولت مکلف شده تا در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره‌بها را تعیین کند.

براین اساس، وزارت راه و شهرسازی تاکید کرده است که آن دسته از بنگاه‌های املاکی که سقف اجاره‌بها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند.

افزایش سقف وام ساخت نهضت ملی مسکن نیز از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بود که از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافت.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود